پرسشنامه بررسی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی اوزتکین (پرسشنامه یوزرلن)
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بررسی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی اوزتکین (پرسشنامه یوزرلن)
این پرسشنامه توسط اوزتکین و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی می باشد.
این پرسشنامه دارای 36 سوال و 14 بعد، جلوگیری از خطا، قابلیت مشاهده، انعطاف پذیری، مدیریت دوره، تعامل، بازخورد و کمک، دسترس پذیری، ثبات و کارکردی بودن، راهبردهای سنجش، قابلیت حافظه ای، تمامی نداشتن، زیبایی ظاهری و کاهش دوباره کاری می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بررسی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی اوزتکین و همکاران (پرسشنامه یوزرلن) تایید شده است.
فناوری های نوین و گسترش ارتباطات، تاثیر ویژه ای بر همه ی ابعاد زندگی داشته اند؛ یکی از مهم ترین جنبه های زندگی که با پیشرفت فناوری تغییر کرده است، بعد تحصیل و آموزش است. فناوری تاثیری شگرفی بر نوع آموزش و یادگیری داشته و باعث تغییر آموزش سنتی به شیوه ای جدید شده است.
ایجاد، ارتقا و گسترش آموزش بر خط یا استفاده از سیستم های آموزش الکترونیکی یکی از مهم ترین مزایای تغییرات شیوه ی آموزش و یادگیری است. فناوری تشکیل کلاس های درس را از محدوده کلاس های درس فیزیکی خارج کرده و امکان تشکیل و برگزاری آن ها را در هر زمان یا مکانی فراهم کرده است.
آموزش آنلاین مزایا و قابلیت های زیادی دارد؛ به کمک استفاده از سیستم های آموزش الکترونیکی می توان به بسیاری از این مزایا دست پیدا کرد. مهم ترین قابلیت استفاده از آموزش آنلاین و سیستم های آموزش الکترونیکی، استفاده از آن ها در هر زمان و هر مکان است؛ افراد در صورت تمایل به استفاده از کلاس های آموزشی آنلاین فقط با اتصال به اینترنت می توانند وارد کلاس درس شده و فارغ از اینکه در چه مکانی هستند یا کلاس درس در چه مکانی تشکیل شده است، در کلاس درس شرکت کنند. صرفه جویی در هزینه و زمان از دیگر مزایای آموزش و دسترسی به سیستم های آموزشی الکترونیک است.
استفاده از سیستم های آموزش الکترونیکی با برخی چالش ها و دغدغه هایی که ذهن متخصصان را به خود مشغول کرده است، همراه است. برخی از مهم ترین این چالش ها جلوگیری از خطا است؛ جلوگیری از خطای سیستمی نیازمند یک برنامه نویسی قوی است و با فراهم کردن زیرساخت های لازم می توان از هر گونه خطای سیستمی جلوگیری کرد.
نحوه مدیریت دوره های آموزشی، تشکیل رابطه میان استاد و شاگرد، تعاملی که در دوره ها جریان دارد، میزان دسترسی پذیری به دوره های آموزشی، راهبرد هایی که برای سنجش و ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت حافظه سیستم ها، زیبایی ظاهری، تلاش برای کاهش دوباره کاری، تمام نشدن امکانات، قابلیت مشاهده و انعطاف پذیری دیگر دغدغه های ذهنی و به عبارتی عوامل مهم اثر گذار در استفاده از سیستم های آموزش الکترونیکی می باشد.
استفاده از سیستم های آموزشی مختلف، نیازمند آموزش و فراهم کردن زیر ساخت های مختلف است؛ اگر افراد روش استفاده از سیستم های آموزشی را بلد نباشند، نمی توانند از این سیستم ها در جهت یادگیری و آموزش استفاده کنند و عملا این سیستم ها بدون فایده خواهد بود.
در صورتی که تمایل به ارزیابی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه بررسی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی اوزتکین (پرسشنامه یوزرلن) چیست؟
ارزیابی قابلیت استفاده سیستم های آموزش الکترونیکی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط اوزتکین و همکاران ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت