تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه سنجش كيفيت خدمات الكترونيكی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات الكترونیكی

این پرسشنامه توسط محمد کریم نادم و همکارانش در سال 1390 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی كیفیت خدمات الكترونیكی می باشد.

این پرسشنامه دارای 30 سوال و 3 بعد:

  • کیفیت خدمات آنلاین
  • کیفیت طراحی وب سایت
  • کیفیت خدمات الکترونیکی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه کیفیت خدمات الکترونیکی تایید شده است.

کیفیت خدمات الکترونیکی

تغییر و تحول زندگی بشر امروز را به کلی تغییر داده است؛ تکنولوژی و فناوری های روز دنیا عامل بسیاری از این تغییرات و تحولات گسترده در سطح جهان بوده است؛ تغییراتی که به همراه خود مزایا و گاها معایبی به همراه داشته است. شاید مهم ترین مزیت و دستاورد فناوری و تغییرات را تسهیل روند انجام امور و فعالیت ها به کمک فضای اینترنت و گسترش آن باید بدانیم.

ارائه خدمات به صورت الکترونیکی یکی از مهم ترین دستاورهای تغییر در دنیای امروز است؛ در گذشته سازمان ها و نهاد های مختلف برای خدمات رسانی به مردم باید از روش هایی سنتی استفاده می کردند و در بسیاری از سازمان ها، امکان دریافت خدمات فقط به صورت حضوری ممکن بود، چیزی که امروزه همانند قدیم خیلی شاهد آن نیستیم.

کیفیت خدمات الکترونیک در سازمان ها یکی از مهم ترین عواملی است که مشتری را به سمت سازمان سوق می دهد یا باعث افزایش میزان مشتری و حفظ اثربخشی سازمان می شود و در نهایت سود زیادی برای سازمان به همراه خواهد داشت.

مشتریان یک سازمان می توانند نگرش متفاوتی در مورد کیفیت خدمات الکترونیکی داشته باشند و از این رو، کیفیت خدمات الکترونیکی، ارزیابی و قضاوتی است که مشتری از برتری یا میزان در دسترس بودن خدمات الکترونیکی در فضای مجازی دارد.

سازمان ها از نظر الکترونیکی باید بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه بدهند و از هر نظر، یک تجربه خوب برای مصرف کنندگان یا مشتریان خود رقم بزنند و همه ابعاد خدمت رسانی از طریق اینترنت را در نظر بگیرند. توجه و تلاش برای ارائه خدمات الکترونیکی به بهترین نحو ممکن، می تواند برای سازمان ها مزیتد رقابتی ایجاد کند و چه چیزی بهتر از ایجاد و حفظ این مزیت!

همان طور که مشخص است، کیفیت خدمات آنلاین یکی از مهم ترین ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی است و سازمان ها باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشند.

از طرف دیگر، وب سایت نقش مهمی در خدمت رسانی آنلاین و معرفی سازمان به مشتریان دارد، پس سازمان ها باید برای طراحی یک وب سایت کارآمد که از نظر ظاهری زیبایی هم داشته باشند، تلاش کنند.

استخدام نیروی متخصص در زمینه امور اینترنتی و آنلاین می تواند به سازمان در پیشبرد خدمت رسانی آنلاین در سازمان موثر باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر کیفیت خدمات الکترونیکی از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه سنجش كيفيت خدمات الكترونيكی چیست؟

ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه دارای اعتبار درونی و بیرونی است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه 3 بعد دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام