پرسشنامه ارتباطات دهان به دهان پاراماسون
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ارتباطات دهان به دهان پاراماسون
این پرسشنامه توسط پاراماسون در سال 1995 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ارتباط دهان به دهان می باشد.
این پرسشنامه دارای 5 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه ارتباطات دهان به دهان پاراماسون تایید شده است.
شرکت ها و سازمان های مختلف با اهداف گوناگونی به ارائه و تولید محصول می پردازند. می توان گفت یکی از اهدافی که شرکت ها از ساخت و ارائه محصول دنبال می کنند، جلب مشتری و سپس رضایت مشتری از خرید محصول است. مشتریان با خرید محصولات باعث ایجاد سود و منفعت برای شرکت و در نهایت ایجاد فضای رقابتی میان شرکت های مختلف می شوند. سازمان ها هم از طرق مختلفی همچون بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، تبلیغ، ارائه خدمات پس از فروش و غیره، محصولات خود را در معرض نمایش و فروش عموم قرار می دهند. اما آیا می دانستید در کنار راهکارهایی که سازمان ها برای فروش محصولات به کار می گیرند، یک شیوه موثر برای فروش محصولات وجود دارد و آن ارتباط دهان به دهان می باشد؟ به نظر شما ارتباط دهان به دهان به چه معناست؟
ارتباط دهان به دهان چیست؟
زمانی که مشتریان با یکدیگر در مورد دریافت خدمات و خرید یک محصول صحبت می کنند، نظرات خود را در مورد آن محصول به اشتراک می گذارند، ارتباط دهان به دهان شکل می گیرد. همین گفتگوهای ساده میان عموم مردم در مورد یک محصول و یک شرکت تاثیر زیادی بر روند فروش آن محصول و کسب اعتبار آن شرکت می گذارد. ارتباط دهان به دهان دارای مزایا و معایبی می باشد.
زمانی که افراد از خرید یک محصول راضی هستند، رضایت خود را از خرید محصول به دیگران اعلام می کنند و دیگران را تشویق به خرید همان محصول می کنند، مزایای مثبتی برای ارتباط دهان به دهان می باشد. اما حالت عکس را در نظر بگیرید؛ زمانی که فرد از خرید محصول راضی نیست و شکایات دارد و شکایات خود را از محصول، نام تجاری شرکت میان همگان اعلام می کند و این موضوع به نام شرکت و محصول تولید شده، لطمه وارد می کند و در نهایت، این موضوع عیب ارتباط دهان به دهان به شمار می رود.
در این پرسشنامه ارتباط دهان به دهان مثبت مورد ارزیابی قرار می گیرد. جالب است بدانید شرکت ها با اعمال نفوذ میان مشتریان، آگاهی از نظرات و نیاز سنجی می توانند نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند و از ارتباط دهان به دهان منفی کمتر کنند. در نتیجه مشتریان نسبت به خرید یک محصول وفاداری بیشتری دارند و شرکت هزینه های منفی کمتری پرداخت خواهد کرد.
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر ارتباط دهان به دهان می توانید از پرسشنامه ارتباطات دهان به دهان پاراماسون استفاده کنید.
پرسشنامه ارتباطات دهان به دهان پاراماسون چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی ارتباط دهان به دهان ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 5 سوال دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط پاراماسون ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت