تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه الگوهای شخصیتی مثبت و منفی مدرسین دانشگاه
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه الگوهای شخصیتی مثبت و منفی مدرسین دانشگاه

این پرسشنامه توسط اسماعیلی و همکاران در سال 1392 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی الگوهای شخصیتی مثبت و منفی مدرسین دانشگاه می باشد.

این پرسشنامه دارای 32 سوال و 2 بعد است.

روایی و پایایی پرسشنامه الگوهای شخصیتی مثبت و منفی مدرسین دانشگاه تایید شده است.

الگوهای شخصیتی مدرسین دانشگاه

پیشرفت یک کشور و جامعه با عوامل مختلفی در ارتباط است. اگر قرار باشد یک جامعه از ابعاد مختلف رشد کند و تبدیل به یک جامعه پیشرفته شود، نهاد های مختلفی باید دست به دست یکدیگر دهند و برای ارتقای جامعه تلاش کنند. یکی از مهم ترین مسائلی که تاثیر مستقیم در داشتن جامعه ای خوب و سالم دارد، یادگیری و آموزش است.

نهاد آموزش و پرورش، وظیفه سنگینی را نسبت به تعلیم و تربیت افراد جامعه بر عهده دارد؛ افراد در مدارس و دانشگاه علاوه بر مسئله تعلیم و تربیت، باید موارد مختلفی را یاد بگیرند. کیفیت آموزش عالی و عوامل متعدد مرتبط به آن تاثیر زیادی بر این فرآیند دارد.

یکی از موضوعاتی که نقش مهمی در ارتقا، رشد و یادگیری دارد، الگوهای حرفه در دانشگاه ها هستند. الگوهای حرفه ای در دانشگاه، یکی از فاکتورهای تاثیر گذار و تعیین کننده برای یادگیری بهتر و کسب موفقیت و دستیابی به اهداف آموزشی است. الگوهای حرفه ای در دانشگاه معمولا اساتیدی هستند که در ارتباط مستقیم با دانشجویان می باشند.

در طی سالیان تحصیلی متفاوت از همان ابتدای تاسیس دانشگاه ها تا به اکنون، دانشجویان احترام ویژه ای برای برخی اساتید قائل هستند و آن ها را الگوی خود می دانند و سعی می کنند راه و منش آن ها را پیش بگیرند. فردی می تواند الگوی خوبی برای دیگران باشد که از ویژگی های شخصیتی، اخلاقی و حرفه ای خوب برخوردار باشد و مدرسین دانشگاه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

مدرسین دانشگاه از چند جهت می توانند یک الگوی حرفه ای برای دانشجویان باشند. داشتن ویژگی های شخصیتی مثبت یکی از این ابعاد است؛ مسلما یک استاد متواضع و فروتن که با احترام با دانشجویان برخورد می کند و شان و شخصیت دانشجو را حفظ می کند و برای برقراری ارتباط صمیمانه و تعامل سازنده با دانشجو تلاش می کند، می تواند یک الگوی حرفه ای خوب برای دانشجویان باشد.

از جهت دیگر، بار علمی یک استاد می تواند از او یک الگوی حرفه ای بسازد؛ استادی که از نظر علمی در مرتبه بالایی قرار دارد، در زمینه علم و دانش کوشش بسیار کرده است و برای کسب دانش تلاش کرده است، یک الگوی خوب برای دانشجویانش می باشد.

مدرسی با ویژگی های شخصیتی منفی و بار علمی کم، هرگز نمی تواند به یک الگوی حرفه ای تبدیل شود. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر الگوهای شخصیتی مثبت و منفی مدرسین داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه دو مولفه دارد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

این پرسشنامه به ارزیابی الگوهای شخصیتی مثبت و منفی مدرسین می پردازد.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام