پرسشنامه عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی
این پرسشنامه توسط محمد فتحیان و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی می باشد.
این پرسشنامه دارای 33 سوال و 5 مولفه:
محیط حقوقی، ماهیت و توانمندی های فرستنده و گیرنده دانش، زیرساخت، شرایط سیاسی، شرایط فرهنگی و اجتماعی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی تایید شده است.
یادگیری یک فرآیند مهم است که باید به صورت مادام العمر پیگیری شود؛ یکی از شروط مهم توسعه فردی در هر زمینه ای، یادگیری و تلاش برای ارتقای مهارت ها و دانش تخصصی است. یکی از کارهایی که می توان برای ارتقای دانش و یادگیری انجام داد، تحصیل است.
مدرسه و دانشگاه جایی است که می توان در آن برای ارتقای دانش و یادگیری تلاش کرد و معلمان و اساتید کسانی هستند که برای این امر مهم تلاش بسیاری می کنند. انتقال دانش به ارائه و بسط دانش، آگاهی و یادگیری کمک می کند. بخشی از فرآیند انتقال دانش بر عهده اساتید در دانشگاه است.
انتقال دانش یک فرآیند مرتبط با دانش و اطلاعات است؛ در فرآیند انتقال دانش، انتشار دانش، اشتراک گذاری دانش و ارائه منابع مختلف برای حل مشکلات اشاره دارد. در انتقال دانش، مدیریت دانش صورت می گیرد، دانش به صورت سازماندهی شده ایجاد و منتقل می شود، توزیع دانش به بهترین نحو صورت می گیرد.
فرآیند انتقال دانش یک فرآیند ساده نیست بلکه فرآیندی پیچیده است؛ اگر قرار باشد فرآیند انتقال دانش صورت بگیرد، باید جلسات مختلفی برای تشکیل شود و برنامه هایی برای آن تدوین شود. انتقال دانش یک فرآیند جدید یا داخلی نیست و در سطح بین المللی و از گذشته وجود دارد.
در حال حاضر برای انتقال دانش، از پلتفرم های مبتنی بر تکنولوژی، فضای مجازی، تجربیات مرتبط بر بازار، تخصص مدیریت و پیشرفت فرهنگ سازمانی و سرمایه های فکری استفاده می شود. انتقال دانش، می تواند منجر به بهبود شرایط سازمان شود. اگر فرآیند انتقال دانش به درستی صورت نگیرد، تاثیر منفی بر روند سازمان خواهد داشت و منجر به اتلاف وقت و هزینه می شود. دانشگاه یکی از مکان هایی است که انتقال دانش در آن صورت می گیرد؛ اعضای هیئت علمی و اساتید سهم بزرگی در انتقال دانش دارند. نگرش و دیدگاه اعضای هیئت علمی در مورد انتقال دانش با یکدیگر متفاوت است و نگرش ها در این رابطه منفی و مثبت می باشند.
مولفه هایی همچون، ، محیط حقوقی، ماهیت و توانمندی های فرستنده و گیرنده دانش، زیرساخت، شرایط سیاسی، شرایط فرهنگی و اجتماعی از جمله متغیر های مرتبط با عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی می باشند. در صورتی که تمایل به ارزیابی عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی چیست؟
ارزیابی عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 5 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت