تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی

این پرسشنامه توسط شولینگ لی در سال 2000 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی توسعه استراتژی بازاریابی می باشد.

این پرسشنامه دارای 5 سوال است. روایی و پایایی پرسشنامه استراتژی بازاریابی شولینگ لی تایید شده است.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ اصطلاح نام آشنا در عرصه مدیریت و کسب و کار است؛ بسیاری از کسب و کار ها این روزها توجه زیادی به بازاریابی دارند. تعاریف ارائه شده برای بازاریابی بسیار است. شما با یک جستجوی ساده می توانید صد ها تعریف در خصوص بازاریابی پیدا کنید که از قضا هر کدام از این تعریف ها، تعریف کامل و دقیقی از بازاریابی است.

اما به طور کلی و با نگاهی بر تمام تعریفات ارائه شده از بازاریابی می توان بازاریابی را مجموعه فعالیت ها و فرآیند هایی تعریف کرد که شرکت ها و سازمان ها در جهت، ساخت، انتقال، رساندن و تبادل پیام انجام می دهند و در نهایت مجموع تمام این فعالیت ها به جذب مشتری، ارباب رجوع وهمکاران می شود. در نهایت بازاریابی به توسعه و رشد سازمان کمک می کند.

سازمان ها با کمک گرفتن از بازاریابی، مشتریان را به سمت سازمان سوق می دهند و انگیزه ای در مشتری برای خرید و تعامل با سازمان ایجاد می کند. بازاریابی باعث ایجاد اعتماد در مشتری می شود و مشتری را به سازمان وفادار می کند.

استراتژی چیست؟

استراتژی که نام دیگر آن راهبرد است، یک جهت گیری ذهنی می باشد؛ این جهت گیری فرد یا سازمان را به سمت یک هدف یا چشم انداز هدایت می کند. هر فردی می تواند جهت گیری ذهنی مخصوص به خودش را داشته باشد. استراتژی را می توان جهت گیری فعال و پویا دانست که سازمان را به آرمان ها و اهدافش نزدیک می کند.

هر سازمانی باید استراتژی خاص خودش را داشته باشد؛ استراتژی به سازمان در جهت ایجاد مزیت رقابتی، حفظ برتری کمک می کند.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی یا مارکتینگ استراتژی، به مجموعه اهداف، استراتژی و جهت گیری که در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی به کار می رود، گفته می شود. استراتژی بازاریابی را می توان یک برنامه کلی قابل فهم دانست که هدف از اجرای این برنامه افزایش عملکرد، بالابردن بودجه، افزایش سرمایه، جذب بیشتر مشتری به سازمان، حفظ مشتریان به سازمان می شود.

اگر سازمانی تمایل به ایجاد مزیت رقابتی داشته باشد و بخواهد نسبت به رقبایش در جایگاه برتر قرار بگیرد، باید از یک استراتژی مارکتینگ بهره ببرد و برای تنظیم و اجرای این برنامه زمان بگذارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر توسعه استراتژی بازاریابی داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط شولینگ لی ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط شولینگ لی ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی استراتژی عملکرد هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه 5 سوال دارد.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام