تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابلیت های نوآوری سازمان سلطانیه و حاجی پور
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابلیت های نوآوری سازمان سلطانیه و حاجی پور

این پرسشنامه توسط سلطانیه و حاجیپور در سال 1393 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی قابلیت های نوآوری سازمان از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 29 سوال و 2 بعد:

  • کشف
  • بهره برداری می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه قابلیت های نوآوری سازمان تایید شده است.

نوآوری سازمانی

نوآوری و خلاقیت دو مولفه مهمی است که باید در هر سازمانی جریان داشته باشد و سازمان های مختلف برای ایجاد و ارتقای آن تلاش کنند، چرا که این دو مولفه تاثیر به سزایی در رشد و توسعه سازمان دارد. نوآوری جز متغیر هایی است که به علت رابطه ای که با رشد اقتصادی دارد، در ادبیات پژوهش و تحقیق در حوزه علوم مدیریت به طرق مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

یکی از موارد مرتبط با نوآوری، مدیریت نوآوری می باشد؛ مدیریت نوآوری فرآیندی است که باید در هر سازمانی وجود داشته باشد. این فرآیند اشاره به ترکیب و یکپارچه شدن اجزای مختلف سازمان در جهت به وجود آوردن دانش و ایده های نوین در سازمان است.

اگر بخواهید در مورد تاریخچه نوآوری در سازمان ها بدانید باید به مدل فشار تکنولوژی که در سال 1960 مطرح شد، اشاره کنیم. پس از ارائه این مدل و با گذشت زمان، تحقیقات بیشتری در این خصوص صورت گرفت و در حدود دهه 1980 مدل دیگری تحت عنوان مدل یکپارچه شده نوآوری مطرح شد. پس از آن متخصصان زیادی به بررسی نوآوری و فرآیند های مرتبط با آن پرداختند.

در خصوص تعریف نوآوری باید بگوییم که تعاریف متفاوتی در مورد این متغیر وجود دارد؛ در تمام تعاریفی که از نوآوری وجود دارد، نوآوری طراحی و پیاده سازی ایده های جدید در نظر گرفته شده است. در ادامه به شرح چند تعریف در مورد نوآوری می پردازیم.

نوآوری هر تفکر، رفتار یا چیزی تعریف می شود که جدید بوده و قبل از آن وجود نداشته است و به عبارتی تازگی دارد. در دیگر تعریف، نوآوری را می توان تشخیص پدیده های نو ظهور تعریف کرد. در دیگر تعریف، نوآوری هر چیزی است که خلاقیت ایجاد می کند و باعث عینی شدن ایده های ذهنی می شود. در دیگر تعاریف موجود، نوآوری ترکیبی از اختراعات و اکتشافات در نظر گرفته شده است که می توانند مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

در پایان می توان نوآوری را سلسله الگوهای رفتاری فردی و سازمانی تعریف کرد. نوآوری در سازمان از ابعاد مختلف قابل بررسی و ارزیابی است. از نظر پژوهشگران این پرسشنامه، سلطانیه و حاجیپور، نوآوری سازمانی با ابعاد کشف و بهره برداری در ارتباط است.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، قابلیت های نوآوری سازمان از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این دو پژوهشگر ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قابلیت های نوآوری سازمان سلطانیه و حاجی پور چیست؟

ارزیابی نوآوری سازمانی از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.

مدیریت نوآوری چیست؟

مدیریت نوآوری فرآیندی است که باید در هر سازمانی وجود داشته باشد. این فرآیند اشاره به ترکیب و یکپارچه شدن اجزای مختلف سازمان در جهت به وجود آوردن دانش و ایده های نوین در سازمان است.

تاریخچه نوآوری در سازمان ها چیست؟

تاریخچه نوآوری در سازمان ها بدانید باید به مدل فشار تکنولوژی که در سال 1960 مطرح شد، اشاره کنیم. پس از ارائه این مدل و با گذشت زمان، تحقیقات بیشتری در این خصوص صورت گرفت و در حدود دهه 1980 مدل دیگری تحت عنوان مدل یکپارچه شده نوآوری مطرح شد. پس از آن متخصصان زیادی به بررسی نوآوری و فرآیند های مرتبط با آن پرداختند.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام