پرسشنامه ارزیابی عملکرد دانشجویان
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (1)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ارزیابی عملکرد دانشجو
پرسشنامه ارزیابی عملکرد دانشجو توسط استاد راهنما اعظم محمد زاده، با هدف بررسی میزان توجه به تعدات استاد راهنما در خلال راهنمایی در حوزه پایان نامه است. سوالات موجود در این پرسشنامه و مربوط به هر مولفه برای دو وضعیت در نظر گرفته شده است. طیفی که در سمت راست قرار دارد، بیانگر وضع موجود عملکرد استاد راهنمای شما و طیف سمت چپ وضعیت مطلوب است که استاد راهنمای شما باید داشته باشد.
در پاسخ گویی به این پرسشنامه هیچ عبارت درست و غلطی هم وجود ندارد.در قسمت وضعیت موجود، نمره یک برای خیلی کم، دو کم، سه متوسط، چهار زیاد و پنج خیلی زیاد است. و در قسمت وضعیت مطلوب نمره یک نشانه خیلی نامطلوب، دو نامطلوب، سه متوسط، چهار مطلوب و پنج خیلی مطلوب است. حدود سوالات در هر بخش به ده مورد می رسد و این پرسشنامه مولفه های توجه اثر بخش، توانمندسازی اثر بخش، همدلی اثر بخش، حریم حرفه ای اثر بخش را مورد ارزیابی قرار می دهد.
مقیاس اصلی در این پرسشنامه ترستون است و برای دانشجویان و استاد راهنما تدوین شده است.
دانش آموزان پس از اتمام دوره تحصیلی در دبیرستان با دادن یک آزمون ورودی در صورت اختیار وارد دانشگاه خواهند شد. وارد شدن به دانشگاه به منزله ی یادگیری یک رشته خاص و آموزش دیدن در این رشته می باشد. به طور مثال دانشجویی که در دوره کاردانی تحصیل می کند، به طور کلی در یک رشته خاص مهارت کسب کرده و آموزش می بیند
دانشجویان در این دوره باید تمام تلاش خود را در جهت بهره گیری از منابع و دروس داشته باشند و سعی داشته باشند دروس را به خوبی یادبگیرند، چرا که یادگیری این دروس قطعا در مراحل بعدی زندگی آن ها اثرات خودش را خواهد گذاشت و به طور کلی هدف همان آموختن و یادگیری است. فلذا استادان نیز در این مسیر از هیچ تلاش و کمکی به دانشجویان خود دریغ نخواهند کرد و همواره در مسیر موفقیت حامی و بزرگترین فرد کمک کننده به دانشجویان خود خواهند بود.پس از گذراندن واحد های درسی و ترمی که برای هر مقطع درسی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، دانشجویان دوره ای را تحت عنوان پایان نامه به همراه استادی که استاد راهنمای آنان می باشد، خواهند گذراند.
در طی این دوره دانشجو باید بر روی موضوعی که با استاد راهنمایش به اتفاق نظر رسیده اند کار کرده و مقاله ای را در جهت رفع نیاز جامعه و یا پیشبرد علم ارائه دهند. استاد راهنما و دانشجو در این واحد درسی باید کمال همراهی و همکاری با یک دیگر را داشته باشند و به یکدیگر در این زمینه نهایت کمک را رائه دهند. این مورد که استاد راهنما سوالات دانشجو را رفع کرده و به دانشجو توجه لازم و اثر بخش داشته باشد و همدلانه به دانشجویش کمک کند بسیار مهم است.
در کنار این موارد، توانمند ساختن دانشجو از جانب استاد راهنما بسیار مهم است. فلذا طی کردن این واحد درسی با تمام ویژگی های ذکر شده بسیار مهم است. همانطور که دانشجویان باید مورد ارزیابی استادان خود قرار بگیرند، گاها ارزیابی می تواند از جانب دانشجویان در مورد استادان راهنما صورت بگیرد اما باید توجه داشت که در این مورد شان استاد و دانشجو باید مورد توجه قرار بگیرد و توهین به استاد صورت نگیرد. اگر در حین ارزیابی نکته ای هم وجود داشت، در کمال دقت و ادب و احترام بیان شود. اگر دانشجو هستید می توانید از پرسشنامه ارائه شده برای ارزیابی سطح استاد راهنمای خود در دو وضعیت حالا و سطح مطلوب استفاده کنید.
سوالات این پرسشنامه چگونه است؟
سوالات این پرسشنامه در چندین بخش طراحی شده است.
سه مولفه ای که در این پرسشنامه ارزیابی می شود کدام اند؟
توجه، همدلی و توانمند سازی و حریم حرفه ای اثر بخش
این پرسشنامه برای استفاده چه کسانی تدوین شده است؟
اعظم محمدزاده
این پرسشنالمه چند سوال دارد؟
65 سوال
سلام. پرسشنامه جامع و دقیقی است و از بارگذاری رایگان آن متشکرم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت