پرسشنامه جهت گیری استراتژیک – تئودوسیو
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه جهت گیری استراتژیک – تئودوسیو
این پرسشنامه توسط تئودوسیو و همکاران در سال 2012 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی جهت گیری های استراتژیک می باشد.
این پرسشنامه دارای 24 سوال و 4 بعد است.
روایی و پایایی پرسشنامه جهت گیری استراتژیک تایید شده است.
سازمان باید با مجموعه قوانین و هنجار های اصولی اداره شود؛ مدیران سازمان باید بر اساس، قوانین درون سازمانی عمل کنند و مجموعه استراتژی هایی را برای سازمان خود تعیین کنند. اصولا سازمان های مختلف جهت گیری استراتژیک مخصوص به خود را دارند و بر اساس این جهت گیری اهداف سازمان را تنظیم و برای کسب آن تلاش می کنند.
جهت گیری استراتژیک یعنی چه؟
استراتژی که به آن راهبرد هم گفته می شود یک نوع برنامه است که برای کسب اهداف تنظیم و نوشته می شود. استراتژی را می توان یک طرح دراز مدت معرفی کرد که کسب اهداف در طولانی مدت را هدف قرار می دهد. هر سازمانی باید یک برنامه راهبردی برای رسیدن به اهدافش داشته باشد.
از نظر تئودوسیو و همکاران، جهت گیری استراتژیک به معنای مجموعه قواعد و راهنمایی هایی است که با بازاریابی شرکت در ارتباط بوده و بر فعالیت های بازاریابی و ایجاد استراتژی های شرکت تاثیر می گذارد. به وسیله جهت گیری استراتژیک می توان اهداف شرکت، رفتارهایی که شرکت برای عملکرد برتر دارد را بررسی کرد.
جهت گیری استراتژیک به نحوه راه اندازی یک کسب و کار، تجارت، ارزش ها و باورهایی بنیادینی که در آن کسب و کار جریان دارد، اشاره می کند. جهت گیری استراتژیک انواع مختلفی دارد؛ برخی از انواع آن که در این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد، شامل جهت گیری مشتری، جهت گیری هزینه گرایی، جهت گیری رقیب و جهت گیری نوآورانه می باشد.
جهت گیری رقیب، به شناخت و درک راهبردهای باقوه و بالفعلی رقبا اشاره می کند. به وسیله جهت گیری رقبا می توان ارزش های برتر مشتریان را شناخت و دانش خود را نسبت به رقبا بالا برد.
جهت گیری هزینه به هزینه گرایی سازمان اشاره دارد و شامل اقداماتی می شود که سازمان ها برای کسب رضایت مشتریان با توجه به کنترل هزینه ها در نظر دارند.
جهت گیری نوآوری به مجموعه راهبردهایی به جهت نوآوری و ساختار شکنی، تولید و طراحی محصولات جدید اشاره دارد و استراتژی مشتری مجموعه راهبردهای مرتبط با درک نیاز مشتری، برآورده ساختن نیاز مشتری، درک و کاهش ضرر می باشد. در استراتژی مشتری به صداقت، تعامل با مشتریان توجه می شود.
جهت گیری استراتژیک سازمان شما چگونه است؟ در سازمان شما به چه نوع استراتژی توجه بیشتری می شود؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ارزیابی جهت گیری های استراتژیک داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط تئودوسیو و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه جهت گیری استراتژیک – تئودوسیو چیست؟
این پرسشنامه توسط تئودوسیو و همکاران ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی جهت گیری استراتژیک هدف ساخت این پرسشنامه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت