تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه عوامل موثر بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری ویلسون
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه عوامل موثر بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری ویلسون

این پرسشنامه توسط ویلسون در سال 2008 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری می باشد.

این پرسشنامه دارای 13 سوال و 2 بعد، عوامل فردی، عوامل محیطی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری می باشد.

فناوری

در همین ابتدای متن از شما می خواهیم فناوری را توضیح دهید؛ به نظر شما فناوری چیست و چه معنایی دارد؟ احتمالا پاسخی که شما از فناوری ارائه می دهید با پاسخی که فرد دیگر به این سوال می دهد، متفاوت باشد. فناوری جز آن دسته از اصطلاحاتی است که به دلیل پیچیدگی و چند بعدی بودن، به طرق مختلف معنا می شود.

فناوری را می توان یک بدنه برای دانش در نظر گرفت که از آن برای پردازش امور، به وجود آوردن ابزارهای مختلف و استخراج مواد استفاده می کنند. ما از فناوری به منظور مختلف و با اهداف متفاوت استفاده می کنیم و زندگی روزانه خود را با استفاده از فناوری پیش می بریم، گویی اگر فناوری نباشد، یک دست نداریم و این بیانگر اهمیت فناوری و نقش انکار ناپذیر آن در زندگی است. پس فناوری را در حیطه محصولات، فرآیند ها و سازمان ها می توان توصیف کرد و از آن برای گسترش توانایی ها، ظرفیت و قابلیت هایمان بهره برد.

شایان ذکر است که فناوری ابزار قدرتمندی در علم است و از آن در جهت یادگیری و آموزش می توان بهره برد؛ بسیاری از مشکلات علمی با کمک گرفتن از فناوری حل شده یا قابل حل خواهد بود. تولید و گسترش دانش، انتقال دانش و بهره گیری از دانش به وسیله فناوری با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

یکی از تاثیرات فناوری که بر هیچ کس پوشیده نیست، استفاده از فناوری های نوین در بحث آموزش است. شیوع و همه گیری ویروس کرونا به استفاده از فناوری در امر آموزش بیش از پیش کمک کرد. برگذاری کلاس درس آنلاین، استفاده از فضای مجازی در آموزش و بهره گیری از امکانات مجازی برخی از مواردی بود که در این دوره به کار گرفته شد.

اساتید دانشگاه نظرات متفاوتی در خصوص استفاده از فناوری در امر آموزش دارند؛ عده ای از موافقان بهره گیری از فناوری در فضای آموزش بوده و عده ای هنوز کلاس های درس سنتی را ترجیح می دهند. عوامل مختلف فردی و محیطی می تواند بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری تاثیر بگذارد.

مثلا نبود امکانات و تجهیزات، نداشتن بستر مناسب برای برگذاری کلاس های درس در این فضا، عدم توانایی در برقراری ارتباط با فناوری های نوین، راحت نبودن تدریس در فضای مجازی و... برخی از عوامل تاثیر گذار بر بهره مندی یا عدم بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری می باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، عوامل موثر بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری از دو بعد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی عوامل موثر بر بهره مندی اساتید دانشگاه از فناوری هدف ساخت این پرسشنامه است.

فناوری چیست؟

فناوری را می توان یک بدنه برای دانش در نظر گرفت که از آن برای پردازش امور، به وجود آوردن ابزارهای مختلف و استخراج مواد استفاده می کنند. ما از فناوری به منظور مختلف و با اهداف متفاوت استفاده می کنیم.

کاربرد فناوری چیست؟

شایان ذکر است که فناوری ابزار قدرتمندی در علم است و از آن در جهت یادگیری و آموزش می توان بهره برد؛ بسیاری از مشکلات علمی با کمک گرفتن از فناوری حل شده یا قابل حل خواهد بود. تولید و گسترش دانش، انتقال دانش و بهره گیری از دانش به وسیله فناوری با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام