تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر

این پرسشنامه توسط اکپینر و همکارانش در سال 2009 ساخته شده است و هدف از ساخت این پرسشنامه سنجش نگرش افراد نسبت به یادگیری درس علوم می باشد.

این پرسشنامه دارای 21 سوال است و چهار مولفه زیر است:

  • لذت از یادگیری علوم
  • اضطراب علوم
  • علاقه به درس علوم
  • لذت از آزمایش علوم

پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر دارای نمره گذرای، روایی و پایایی است.

آموزش دانش آموزان ابتدایی

دانش آموزان مقاطع پایین تر مانند مقاطع ابتدایی و دبستانی از آن جهت که در سنین پایین تری قرار دارند و شاید هنوز درک درستی از دروس و مفاهیم درسی نداشته باشند، برقراری ارتباط با کلاس درس و دروس مختلفی مانند ریاضی و علوم و .. برای شان اندکی دشوار باشد. به سبب دشوار بودن مطالب درسی برای دانش آموزان در سنین کمتر و عدم برقراری ارتباط درست در اوایل سال تحصیلی بهتر آن است که معلمان شیوه های تدریس متفاوت و متناسب با سن این دانش آموزان را در نظر بگیرند و در کلاس های درسی به کار ببرند.

آموختن و یادگیری دروس پایه، دروسی مانند ریاضی و علوم از همان ابتدا بسیار مهم است و به این علت که این دروس تا پایان دوره تحصیل همواره با دانش آموزان خواهد بود، پس یادگیری و نحوه تدریس آن ها هم حائز اهمیت بسیار می باشد. اما در این میان در درس علوم که مطالب خوب و کاربردی به دانش آموزان در زمینه علم شیمی، علم زیست و زمین شناسی و ... به کودکان آموزش داده می شود، نحوه تدریس معلم بسیار مهم است.

یادگیری درس علوم می تواند بسته به نحوه تدریس معلمان برای دانش آموزان شیرین و یا سخت باشد. نگرش دانش آموزان در مورد این درس هم می تواند کاملا متفاوت باشد، نگرش دانش آموزان ممکن است کاملا مثبت و یا کاملا منفی و گاها نه مثبت و نه منفی باشد. دانش آموزان در کلاس درس علوم ممکن است حالت اضطراب را تجربه کنند و یا با علاقه سر این درس حاضر شوند. عده ای ممکن است برای شرکت در این کلاس ها شور و اشتیاق بسیاری از خود نشان دهند و عده دیگر ممکن است هیچ اشتیاقی نداشته باشند. البته که دلیل این عدم اشتیاق هم می تواند به دلایل متفاوتی مانند: درس نخواندن، یادنگرفتن مطلب توسط دانش آموز و موارد دیگری مانند خسته کننده بودن این درس در ارتباط باشد.

در دانش آموزان علاقه مند به یادگیری، ممکن است تمایل و لحظه شماری برای شروع کلاس درس بیشتر باشد و در دانش آموزانی دیگر وضعیت کاملا بر عکس باشد. یکی از مواردی که می تواند به نگرش بهتر دانش آموزان در مورد این درس منجر شود، انجام آزمایشات علمی درس علوم همراه با روش های سرگرم کننده است. درس علوم درسی مهم برای دانش آموزان در تمام مقاطع می باشد در دوره ی ابتدایی هم دارای اهمیت بسیاری است و آموزش آن مهم بوده و ممکن است نگرش دانش آموزان در مورد این درس، تحت تاثیر تدریس معلمان قرار بگیرد. درصورت تمایل به ارزیابی نگرش دانش آموزان در مورد درس علوم می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر چیست؟

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نگرش دانش آموزان به درس علوم بوده است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری می باشد.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه دارای ثبات درونی و بیرونی است.

این پرسشنامه را چه کسی و در چه سالی ساخته است؟

اکپینر و همکارانش این پرسشنامه را در سال 2009 ساخته اند.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 21 سوال می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام