تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
مقیاس فضیلت سازمانی کامرون (OV)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی مقیاس فضیلت سازمانی کامرون

این پرسشنامه توسط کامرون و همکاران در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی فضیلت سازمانی از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 15 سوال و 5 بعد:

  • خوش ‌بینی
  • اعتماد
  • همدردی
  • انسجام
  • بخشش می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV) تایید شده است.

فضیلت سازمانی

فضیلت سازمانی باعث ارتقا و تعالی رفتار در سطح فردی و گروهی در سازمان می شود؛ فضیلت سازمانی در رفتار افراد در سازمان آشکار خواهد بود. فرهنگ سازمان در ایجاد فضیلت سازمانی نقش دارد؛ فضیلت سازمانی باعث تعالی سازمانی شده و منجر به رغبت شعلی می شود.

منظور از فضیلت در سازمان، ایجاد، ترویج، حمایت و پرورش رفتار و عادات و اعمال متعالی و مثبت است؛ صداقت، انسانیت و بخشایندگی جز فضیلت های سازمانی می باشد و تاثیرات مثبتی بر سازمان دارد. هرگونه فعالیت فردی و گروهی که با ویژگی های فرهنگ سازمان متناسب باشد و منجر به ایجاد و ترویج فضیلت و نیکی در سازمان شود، فضیلت سازمانی را به وجود می آورد.

سه ویژگی مهم و کلیدی در توصیف فضیلت انسانی، تاثیر انسان در به وجود آمدن فضیلت، توجه به اینکه چه چیزی درست و چه چیزی غلط است و بهبود وضعیت اجتماعی می باشد. فضیلت سازمانی نقش موثری در سازمان داشته و بر عملکرد کارمندان تاثیر مثبت به سزایی می گذارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که فضیلت سازمانی باعث ایجاد عشق و علاقه، همدلی، توانایی اخلاقی، اراده، تحمل بالا در برابر دشواری ها، شادکامی، انعطاف پذیری و غیره می شود. فضیلت سازمانی باعث می شود کارمندان عملکرد خود را در برابر سختی ها و چالش های سازمانی حفظ کنند و در نهایت بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

پژوهشگری به نام رگو بر این باور است که فضیلت سازمانی که با رفتار شهروندی سازمانی در ارتباط است دارای سه بعد نوع دوستی، فضیلت مدنی، ادب و مهربانی می باشد. بر اساس آنچه گفتیم و خود نیز متوجه شدید که فضیلت سازمانی پیامد های مثبت مهمی برای سازمان دارد؛ بنابراین طبیعی به نظر می رسد که مدیران سازمانی برای ارتقای فضیلت در سازمان تلاش کنند و تحقق فضیلت در سازمان را جز برنامه ها و اهداف خود قرار دهند.

کامرون از جمله محققانی است که بر فضیلت سازمانی تحقیقات فراوانی داشته است؛ او مدلی را برای فضیلت سازمانی طراحی و ارائه کرده است؛ مدل کامرون دارای 5 بعد است و این 5 بعد مرتبط با فضیلت سازمانی شامل بخشش، اعتماد، صداقت، خوش بینی و شفقت می شود.
فضیلت سازمانی منجر به رضایت شغلی شده و از تمایل به ترک خدمت در کارمندان کم می کند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر فضیلت سازمانی از ابعاد مختلف داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

مقیاس فضیلت سازمانی کامرون چیست؟

ارزیابی فضیلت سازمانی هدف ساخت این پرسشنامه است.

منظور از فضیلت سازمانی چیست؟

فضیلت سازمانی باعث ارتقا و تعالی رفتار در سطح فردی و گروهی در سازمان می شود.

فضیلت سازمانی باعث چه چیزی می شود؟

فضیلت سازمانی باعث ارتقا و تعالی رفتار در سطح فردی و گروهی در سازمان می شود.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام