تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه شاخص لوکس بودن برند کریستودولایدز
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه شاخص لوکس بودن برند کریستودولایدز 

این پرسشنامه توسط کریستودولایدز و همکاران در سال 2008 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان لوکس بودن یک برند از ابعاد مختلف:

  • شهرت
  • منحصر به فرد بودن
  • کیفیت
  • لذت گرایی
  • ارزش اجتماعی می باشد.

این پرسشنامه دارای 20 سوال و 5 مولفه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه شاخص لوکس بودن برند تایید شده است.

آیا لوکس بودن یک برند مهم است؟

شما برای خرید یک وسیله، به چه مواردی توجه می کنید؟ چه موارد و ویژگی هایی در یک وسیله باعث می شود شما آن را خریداری کنید؟ معیار هایی که برای خرید یک وسیله دارید، چیست؟ آیا در حین خرید یک وسیله، فرقی نمی کند که یک وسیله مصرفی باشد یا یک کالای لوکس و تزئینی، فقط به قیمت کالا توجه می کنید یا مواردی مانند لوکس بودن کالا، برند بودن آن برای شما اهمیت دارد و توجه شما را به خود جلب می کند؟

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و تحول است. صاحبین مشاغل مختلف، برای ارتقای کیفیت و پیشرفت، دائما محصولات جدید به بازار عرضه می کنند و با یکدیگر بر سر محصولات مختلف رقابت دارند. در این میان، بازار کالا های لوکس و لاکچری نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. کالای لوکس یا همان کالای لاکچری، مورد توجه بسیاری از افراد است. عده ای در هنگام خرید یک کالا ویژگی لوکس بودن آن را مد نظر قرار می دهند. اصولا کالای لوکس یا لاکچری به نسبت دیگر کالا ها قیمت بیشتری دارد، در چشم همگان خیره کننده به نظر می رسد و توجه همگان را به خود جلب می کند. کالای لوکس کالایی است که شیک بوده و اولویت برخی از افراد در خرید است.

افرادی که تمایل به خرید کالای لوکس دارند، عموما از برند هایی خرید می کنند که سابقه خوبی در ساخت و تولید این کالا ها دارند. اما لوکس بودن یک کالا یا برند از ابعاد مختلفی باید مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. اینکه چه عاملی باعث می شود یک برند جز برند های لاکچری باشد و چه عواملی بر این مورد اثر می گذارد باید مورد بررسی قرار بگیرد. در طی بررسی های صورت گرفته در این زمینه، چند عامل با لوکس بودن یک برند در ارتباط بوده است؛ عواملی چون، شهرت آن برند میان مردم و میزانی محبوبیت برند یکی از عوامل تاثیر گذار است. در ادامه شاید بتوان تمایل به لذت گرایی در افراد را با میزان لوکس بودن یک برند در ارتباط دانست. اینکه یک برند تا چه اندازه کالای منحصر به فرد و یونیک تولید می کند هم می تواند بر میزان لوکس بودن آن برند اضافه یا کاسته کند. در نهایت ارزش اجتماعی برند هم تاثیر ویژه ای بر لوکس بودن آن دارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی سنجش میزان لوکس بودن یک برند از ابعاد مختلف (شهرت، منحصر به فرد بودن، کیفیت، لذت گرایی، ارزش اجتماعی) داشتید، می توانید از پرسشنامه شاخص لوکس بودن برند کرستودولایدز و همکاران استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه شاخص لوکس بودن برند کریستودولایدز چیست؟

سنجش میزان لوکس بودن یک برند هدف از ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

چه مواردی بر لوکس بودن یک برند تاثیر دارد؟

شهرت، منحصر به فرد بودن، لذت گرایی و ...

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط کریستودولایدز و همکاران ساخته شده است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام