تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه شایستگی های محوری مدیران
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه شایستگی های محوری مدیران

این پرسشنامه توسط حبیب هنری ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی شایستگی های محوری مدیران از دیدگاه مدیران و کارشناسان می باشد.

این پرسشنامه دارای 28 سوال و 11 بعد است.

روایی و پایایی پرسشنامه شایستگی های محوری مدیران تایید شده است.

شایستگی محوری

شایستگی محوری یکی از مولفه های مهم سازمانی بوده که این روزها به شدت مورد توجه مدیران در سازمان است و به آن تاکید ویژه ای می شود. پیش از توصیف شایستگی محوری به توصیف واژه شایستگی خواهیم پرداخت. شایستگی که به آن قابلیت هم گفته می شود به اصطلاح و در لغت به معنای سزاوار، قابل پذیرش، توانا و دارنده می باشد. شایستگی به آمادگی کافی و لازم برای ورود به یک حرفه یا فعالیت خاص اشاره دارد.

از دیگر سو، شایستگی را می توان قدرت، توانایی یا ظرفیت انجام دادن یک تکلیف یا وظیفه تعریف کرد؛ فرد شایسته توانایی بالایی در انجام یک وظیفه یا تکلیف دارد و در موقعیت های مختلف می تواند راه حل های درست و منطقی اتخاذ کند. به منظور انجام وظایف و ایفای نقش در برخی فعالیت ها به صورت اثربخش، به ترکیبی از مهارت ها، دانش، نگرش نیاز است که ترکیب این سه مولفه، همان شایستگی است.

اما شایستگی یا قابلیت های محوری به مجموعه رفتارها و فعالیت هایی اشاره دارد که شامل انواع دانش، مهارت، انگیزه در محیط کار می باشد و این موارد پیش نیازی برای عملکرد موفقیت آمیز و ایفای نقش فنی در سازمان است. شایستگی های محوری در سازمان به ایجاد و شکل گیری مزایای کسب و کار کمک می کند و جالب است بدانید نظریات جدید در حوزه کسب و کار به اهمیت قابلیت های محوری در توسعه کسب و کار و حفظ جایگاه برتر نسبت به رقبا اشاره دارد.

پژوهشگران بسیاری به تعریف شایستگی های محوری پرداخته اند که پراهالد و هامل من جمله این پژوهشگران هستند؛ آن ها شایستگی محوری را ترکیبی از منابع و مهارت های مختلف در یک شرکت یا سازمان تعریف کرده اند. سازمانی که از شایستگی های محوری بهره برداری کند می تواند کارمندانش را در مسیر توسعه و پیشرفت هدایت کند و از آسیب های بالقوه یا چالش های احتمالی در سازمان بکاهد و در نهایت بر نقاط قوت سازمانی سرمایه گذاری کرده و توسعه سازمان را رقم بزند.

همچنین، شایستگی های محوری به سازمان در ارائه خدمات منحصر به فرد به مشتریان کمک می کند و این امکان را برای سازمان فراهم می کند تا محصولات نوین، خدمات متنوع و.... را ارائه کنند. شایستگی های محوری مدیران از دیدگاه مدیران و کارشناسان در این پرسشنامه از ابعاد، مدیریتی، رهبری، حرفه ای، رفتاری، سیاسی – اجتماعی، فرهنگی – ارتباطی، شخصی، کارآفرینی، بهداشت روانی، اعتقادی، اخلاقی مورد ارزیابی قرار گرفته است. در صورت تمایل به ارزیابی این متغیر با توجه به این ابعاد می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی شایستگی های محوری مدیران از دیدگاه مدیران و کارشناسان هدف ساخت این پرسشنامه است.

شایستگی به چه معناست؟

شایستگی به آمادگی کافی و لازم برای ورود به یک حرفه یا فعالیت خاص اشاره دارد.

ویژگی سازمانی که شایستگی محوری است، چیست؟

سازمانی که از شایستگی های محوری بهره برداری کند می تواند کارمندانش را در مسیر توسعه و پیشرفت هدایت کند و از آسیب های بالقوه یا چالش های احتمالی در سازمان بکاهد و در نهایت بر نقاط قوت سازمانی سرمایه گذاری کرده و توسعه سازمان را رقم بزند.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام