پرسشنامه مشتری محوری (CUSTOR)
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
مشتری مداری
مشتری مداری به انگلیسی با واژه های مختلفی ترجمه شده از جمله Customer Service و Customer Orientation و یا Customer Care دلیل این موضوع هم این است که برخی از موسسات و سازمان ها در کشور ما اینقدر وظیفه خود را ناقص و ضعیف انجام می دهند که خدمات برای محصول به مشتریان (Customer Service) یک نوع کار لوکس به حساب می آید.
مشتری مداری یعنی قرار دادن مشتری به عنوان محور و هدف و مرکز توجهات و انجام هر عملی که نیازهای آشکار و پنهان او را برآورده سازد. کاتلر معتقد است فسلفه مشتری جایگزینی برای فلسفه فروش و فلسفه محصول در بازاریابی است. براساس فلسفه فروش باید محصولات را تا حد ممکن به فروش رساند. این دیدگاه متعلق به دوران تولید انبوه است. براساس فلسفه محصول باید بر کیفیت محصول تمرکز کرد و براساس فلسفه مشتری یا مشتری محوری باید بر رفع نیازهای مشتریان تمرکز داشت. برای مطالعه بیشتر فلسفه مدیریت بازاریابی را بنگرید.
- مشتری مداری یعنی درک، اندازه گیری و برآورده کردن نیازها در جهت رضایت مشتری.
- مشتری مداری یعنی سعی در تأمین نیازهای امروز خریدار و آمادگی برای تأمین نیازهای متغیر او در آینده.
- مشتری مداری یعنی تلاش برای ارائه ی یک کار بی عیب و نقص.
- مشتری مداری یعنی یک دیدگاه، یک فلسفه و یک نگرش سازمانی برای همه ی رده ها و نقش ها و وظایف.
معرفی پرسشنامه مشتری محوری (CUSTOR)
این پرسشنامه در سال توسط 2002 ساخته شده حاجت است.
پرسشنامه custor به سنجش میزان مشتری محوری افراد در چهار مولفه زیر می پردازد:
- نزدیکی با مشتری (5 سوال)
- رفاه مشتری (4 سوال)
- شفافیت شرکت (4 سوال)
- بهبود مداوم (4 سوال)
این پرسشنامه دارای سوال 17 است و جواب هر سوال به صورت لیکرت پنج درجه ای از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم می باشد.
همچنین پرسشنامه مشتری محوری (CUSTOR) دارای روایی و اعتبار و نمره گذاری می باشد.
پرسشنامه مشتری محوری (CUSTOR) چیست؟
پرسشنامه custor به سنجش میزان مشتری محوری افراد در چهار مولفه: نزدیکی با مشتری (5 سوال)، رفاه مشتری (4 سوال)، شفافیت شرکت (4 سوال)، بهبود مداوم (4 سوال) می پردازد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری می باشد.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای ثبات درونی و بیرونی است.
مشتری محوری به چه معناست؟
مشتری محوری یعنی قرار دادن مشتری به عنوان محور و هدف و مرکز توجهات و انجام هر عملی که نیازهای آشکار و پنهان او را برآورده سازد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت