پرسشنامه تغییر سازمانی دوستدار
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه تغییر سازمانی دوستدار
این پرسشنامه توسط دوستدار و همکاران در سال 1395 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی تغییر سازمانی می باشد.
این پرسشنامه دارای 18 سوال و 3 بعد:
- شناختی
- احساسی
- رفتاری می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه تغییر سازمانی تایید شده است.
تغییر در سازمان
تغییر در سازمان اجتناب ناپذیر است؛ پیشرفت روز افزون فناوری و تکنولوژی و پیچیده تر شدن شرایط اجتماعی و سیاسی باعث ایجاد تغییرات در محیط داخلی و بیرونی سازمان می شود و این مسئله مدیران را وادار به مدیریت تغییرات می کند. مدیران برای اداره و مدیریت تغییرات سازمانی و روند رو به رشد سازمان نیاز به دانش و مهارت دارند و باید کارمندان را هم برای کنارآمدن و به کار بردن روش های موثر و کارآمد برای کنار آمدن با تغییرات و تلاش برای ایجاد تکامل سازمانی ترغیب و تشویق کنند.
اگر مدیری تمایل دارد به یک رهبر تغییر کارآمد تبدیل شود باید دانش خود را به روز نگه دارد، از نظریه های مختلف در حوزه کسب و کار بهره ببرد، فناوری های نویت را یاد بگیرد و خود را در تطبیق و سازگاری با تغییرات و امتساب مهارت را توانمند کند و از استراتژی های تفکر خلاق استفاده کند.
یک رهبر توانمند تغییر از امکانات و فرصت های محیط به خوبی استفاده می کند و توانایی های خود را در راستای کنار آمدن با تغییرات به کار می گیرد.
پس تغییر به معنای انتقال از یک وضعیت به وضعیت دیگر است که می تواند برای فرد یا گروهی از افراد خوشایند یا ناخوشایند باشد؛ در این صورت تغییرات یا مثبت و مطلوب است یا منفی و نامطلوب و می تواند به صورت برنامه ریزی شده و غیر برنامه ریزی شده ایجاد شود.
تغییراتی که در حوزه کسب و کار یا حوزه فناوری های روز به وجود می آید، زمینه را برای بروز تغییرات سازمانی فراهم می کند.
برای مقابله با چالش های تغییر سازمانی، مدیران و کارمندان بهتر است نسبت به شرایط و افرادی که نیاز به تغییر دارند آگاه باشند، در مورد تغییرات و نحوه رقابت با مشتریان خوب فکر و برنامه ریزی کنند، برای ارتقا و توسعه تفکرات تلاش کنند و ساختار فکری خود را به پالش بکشند، ایده ها و مسائل مختلف را به دقت بررسی کنند و به ایده های دیگران خوب گوش کنند، به هنگام برنامه ریزی به نقاط قوت و ضعف خود توجه کنند و برای کارهایی که نمی توانند انجام دهند، توجیه پیدا نکنند.
اگر تمایل به ارزیابی متغیر تغییر سازمانی از ابعاد مختلف یعنی سه بعد، شناختی، احساسی و رفتاری داشته باشید، می توانید از پرسشنامه معتبری که توسط دوستدار و همکارانش ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات معتبری در این باره دست پیدا کنید.
پرسشنامه تغییر سازمانی دوستدار چیست؟
ارزیابی تغییر سازمانی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت