تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه امید به تحصیل (AHS)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (1)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه امید به تحصیل (AHS)

این پرسشنامه توسط خرمایی و کمری در سال ۱۳۹۵ در ایران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی امید به تحصیل است.

این پرسشنامه دارای ۲۷ سوال و چهار زیر مقیاس:

امید به کسب فرصت ها

امید به کسب مهارت‌ های زندگی

امید به سودمندی

امید به کسب شایستگی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه امید به تحصیل (AHS) تایید شده است.

امید به تحصیل

به نظر شما چه عواملی باعث موفقیت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف می شود؟ عموم افراد در وهله اول برای پاسخ به این سوال هوش و استعداد را دو عامل مهم در موفقیت تحصیلی دانش آموزان در نظر می گیرند و این عقیده در گذشته مورد تایید بسیاری از پژوهشگران بود؛ اما گذشت زمان و انجام مطالعات بیشتر در این زمینه باعث شناسایی دیگر عوامل مهم اثرگذار بر موفقیت شد.

در واقع چه بسیار افرادی که علی رغم استعداد بالایی که دارند در مقاطع تحصیلی بالاتر همچون دانشگاه شکست خورده اند و پایین تر از سطح انتظار عمل کرده اند و حتی عده ای موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه شده اند؛ پس صرف هوش و استعداد نمی توان گفت که یک فرد به موفقیت تحصیلی دست پیدا خواهد کرد و اینجاست که باید عوامل تاثیرگذار بر موفقیت شناسایی شود.

نتایج پژوهش های اخیر حاکی از آن است که انگیزه و امید به تحصیل یک عامل مهم و حیاتی برای موفقیت تحصیلی در نظر گرفته می شود و احتمال موفقیت در دانش آموزان امیدوار و با انگیزه بیش از سایر دانش آموزان است. بر اساس نظر متخصصان علوم تربیتی، امید یک فرآیند تفکر بوده که با انگیزه و داشتن هدف برای حرکت به سوی اهداف و رسیدن به خواسته ها تعریف می شود.

اشنایدر بنیان گذار نظریه امید در روان شناسی است و درمانی مبتنی بر امید طراحی و ارائه کرده است؛ او بر این باور است که اگر قرار باشد امید در افراد به وجود بیاید دو تفکر راهبردی و تفکر عامل باید در فرد به وجود بیاید. ظرفیت و توانایی خلق مسیر همان تفکر راهبردی و انگیزه برای ادامه مسیر و تلاش در صورت شکست خوردن همان تفکر عامل است.

امید به عنوان یک سیستم انگیزشی شناختی فعال و پویا به فرد برای هدف گذاری بهتر و منطقی تر، اولویت بندی، تجسم مسیرهای لازم برای رسیدن به اهداف و همچنین داشتن انگیزه برای دنبال کردن خواسته ها و آرزوها و اهداف کمک می کند. مسیر موفقیت تحصیلی پر از چالش است و موفقیت در این مسیر نیازمند ممارست و تلاش می باشد؛ اشنایدر می گوید برای موفقیت در حیطه تحصیلی و نشان دادن توانایی ها و رسیدن به اهداف امید داشتن و امیدوار بودن، لازم و ضروری است.

در صورتی که تمایل به ارزیابی امید به تحصیل از ابعاد امید به کسب فرصت ها، امید به کسب مهارت‌ های زندگی، امید به سودمندی و امید به کسب شایستگی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
خرید مستقیم
خرید مستقیم
10 ماه قبل

بسیار عالی

نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه امید به تحصیل (AHS) چیست؟

ارزیابی امید به تحصیل هدف ساخت این پرسشنامه است.

عامل مهم در موفقیت تحصیلی چیست؟

نتایج پژوهش های اخیر حاکی از آن است که انگیزه و امید به تحصیل یک عامل مهم و حیاتی برای موفقیت تحصیلی در نظر گرفته می شود و احتمال موفقیت در دانش آموزان امیدوار و با انگیزه بیش از سایر دانش آموزان است.

بنیان گذار نظریه امید در روانشناسی چه کسی است؟

اشنایدر بنیان گذار نظریه امید در روان شناسی است.

فواید داشتن امید در تحصیل چیست؟

امید به عنوان یک سیستم انگیزشی شناختی فعال و پویا به فرد برای هدف گذاری بهتر و منطقی تر، اولویت بندی، تجسم مسیرهای لازم برای رسیدن به اهداف و همچنین داشتن انگیزه برای دنبال کردن خواسته ها و آرزوها و اهداف کمک می کند.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام