پرسشنامه عوامل موثر بر خرید الکترونیکی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل موثر بر خرید الکترونیکی
این پرسشنامه توسط طهمورث حسنقلی پور ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر خرید الکترونیکی می باشد.
این پرسشنامه دارای 19 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر خرید الکترونیکی تایید شده است.
گسترش فناوری های نوین و اینترنت، تاثیر چشم گیری بر زندگی انسان امروزی داشته است. اینترنت و فضای الکترونیک به ایجاد تجارت الکترونیک کمک می کند و تجارت الکترونیک باعث ایجاد شرایط رقابتی شده است. سازمان های مختلف از تجارت الکترونیک بهره می برند و با کمک گرفتن از تجارت الکترونیک به کسب و کار خود رونق می بخشند.
سازمان های بزرگ و کوچک برای حفظ بقا و پایداری خود باید از سیستم های تجارت الکترونیک کمک بگیرند تا بتوانند در صحنه رقابت با دیگر سازمان ها باقی بمانند. تجارت الکترونیک مزایای زیادی برای سازمان ها دارد؛ سازمان های مختلف برای ارائه کالا و خدمات به مردم به بهترین صورت می توانند از تجارت الکترونیک بهره ببرند.
از میان برداشتن مرزهای جغرافیایی، تفاوت ساعت، ارتقای ارتباطات در سطح ملی و بین المللی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، ورود به بازارهای استراتژیک بدون در نظ گرفتن مرز و ... برخی از فواید بهره گیری از تجارت الکترونیک می باشد.
طراحی وب سایت، قرار دادن اطلاعات جدید در مورد محصولات در سایت، ایجاد رابط کاربری آسان در سایت و... می تواند به مردم را به خرید الکترونیکی از سایت ها ترغیب کند. اگر تمایل به خرید از سایت توسط مشتریان زیاد باشد، مشتریان قصد خرید مجدد از سایت داشته باشند و به صورت منظم از سایت ها خرید کنند، هم کسب و کارها رونق پیدا می کنند و هم فرآیند خرید به راحتی صورت می گیرد.
در این میان بازاریابی و تبلیغات می تواند به خرید محصولات به صورت الکترونیکی کمک کند. از زمانی که توجه مردم به خرید کردن به صورت الکترونیکی جلب شد و مردم خرید الکترونیکی را بر خرید به صورت حضوری ترجیح دادند، کارشناسان تحقیقاتی را در زمینه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر خرید الکترونیکی انجام دادند.
محققان تمایل به درک و کسب آگاهی در این خصوص داشتند که چه عواملی می تواند مردم را به سمت خرید الکترونیکی ترغیب کند. بنابر پژوهش های صورت گرفته، عواملی همچون دسترسی آسان و تنوع بالا در خرید مجازی، امکان مقایسه محصولات با یکدیگر از نظر کیفیت و قیمت محصولات، صرفه جویی در زمان، امکان خرید محصول از هر مکان و نقطه ای از کشور یا خارج از کشور و... برخی از دلایل تمایل به خرید به صورت الکترونیکی می باشد.
در صورتی که تمایل به شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر خرید الکترونیکی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر خرید الکترونیکی هدف ساخت این پرسشنامه است.
دلایل تمایل به خرید الکترونیکی چیست؟
عواملی همچون دسترسی آسان و تنوع بالا در خرید مجازی، امکان مقایسه محصولات با یکدیگر از نظر کیفیت و قیمت محصولات، صرفه جویی در زمان، امکان خرید محصول از هر مکان و نقطه ای از کشور یا خارج از کشور و... برخی از دلایل تمایل به خرید به صورت الکترونیکی می باشد.
فواید تجارت الکترونیک چیست؟
از میان برداشتن مرزهای جغرافیایی، تفاوت ساعت، ارتقای ارتباطات در سطح ملی و بین المللی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، ورود به بازارهای استراتژیک بدون در نظ گرفتن مرز و ... برخی از فواید بهره گیری از تجارت الکترونیک می باشد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت