تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه ارتباط با مشتری الکترونیکی گلشاهی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه ارتباط با مشتری الکترونیکی گلشاهی

این پرسشنامه توسط گلشاهی در سال 1394 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی می باشد.

این پرسشنامه دارای 21 سوال و 7 بعد:

  1. بازاریابی Ecrm عملیاتی
  2. فروش
  3. خدمات پس از فروش
  4. شناسایی مشتری Ecrm تحلیلی
  5. تفکیک مشتری
  6. تمرکز بر مشتری
  7. ارزیابی و بهبود ecrm عملیاتی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه ارتباط با مشتری الکترونیکی گلشاهی تایید شده است.

ارتباط و کسب رضایت مشتریان اهمیت بسیاری برای سازمان دارد؛ مشتریان را می توان یکی از با ارزش ترین سرمایه های هر سازمانی در نظر گرفت؛ فرآیند رشد و پایداری سازمان تا حدود زیادی با مشتریان در ارتباط است. یک سازمان قادر به پیشرفت و توسعه سازمانی نخواهد بود مگر در روند جذب مشتریان موفق عمل کند.

سازمان های پیشرفته به اهمیت جذب مشتری و حفظ آن پی برده و از هیچ تلاشی برای حفظ و جذب مشتری کوتاهی نمی کنند. بازاریابی به عنوان یک شیوه نوین که انواع مختلفی دارد بر جذب مشتری تاثیر زیادی دارد. یکی از جدید ترین رویکرد هایی که به جذب مشتریان اهمیت می دهد، رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی است.

مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی به چه معنا است؟

مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی یک رویکرد در کسب و کار بوده که به نقش مشتریان در تجارت و دور نمای سازمان اشاره می کند. این رویکرد مجموعه فرآیند ها و فناوری هایی را شامل می شود که سازمان در جهت شناسایی، انتخاب، ترغیب و گسترش و حفظ مشتری و خدمات رسانی به مشتری انجام می دهد.

سازمان ها از این رویکرد به جهت پیدا کردن یک راه حل جامع برای ترکیب و یکپارچه کردن مشتریان، فرآیند ها و فناوری های ارتباطی به جهت برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کنند.

از دیگر سو، مدیریت ارتباط با مشتری را می توان یک استراتژی و راهبرد سطح عالی با هدف جذب و حفظ مشتری به کار برد. سازمانی که از این روند مدیریتی کمک می گیرد می تواند بخش های مختلف سازمان و کارمندان را در جهت ارتباط با مشتری هماهنگ و هدایت کنند.

مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان کمک می کند با فعالیت ها و تغییرات درون و برون سازمانی هماهنگ شود؛ این فرآیند مجموعه اقداماتی را در جهت توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط در طولانی مدت با مشتریان شامل می شود و یک رابطه ارزشمند را میان مشتری و سازمان شکل می دهد.

گلشاهی در کشور ایران، در مورد مدیریت ارتباط مشتری الکترونیکی تحقیقاتی داشته است؛ او بر این عقیده است که عوامل مختلفی بر این فرآیند تاثیر می گذارد؛ بازاریابی ECRM عملیاتی، ارائه خدمات پس از فروش، تفکیک مشتریان، تمرکز بر مشتریان، ارزیابی و بهبود عملیاتی ECRM از جمله مواردی است که بر این فرآیند تاثیر می گذارد.

در صورت تمایل به ارزیابی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در سازمان داشتید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط گلشاهی ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در سازمان هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه 7 مولفه دارد.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام