پرسشنامه راهبردهای مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS)
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه راهبردهای مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS)
این پرسشنامه توسط فرایدنبرگ و لوییس ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی و اندازه گیری شیوه مقابله در نوجوانان 12 تا 18 ساله و شناسایی 18 نوع راهبرد مقابله ای می باشد.
این پرسشنامه دارای 80 سوال و 18 بعد است.
روایی و پایایی پرسشنامه راهبردهای مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS) تایید شده است.
سبک مقابله ای چیست؟
دوره نوجوانی دوره مقابله با چالش های مختلف است؛ نوجوان از زمانی که وارد دوره نوجوانی می شود، با مسائل مختلفی روبه رو می شود که برخی از این مسائل ممکن است برای او با تعارض همراه شود و تعارضات تا زمانی که حل و فصل نشوند، آسایش و آرامش فرد را بر هم می زنند و بر سلامت روان او تاثیر می گذارند.
به عنوان یک نوجوان، در برخورد با مسائل و مشکلات مختلف، چه واکنشی را از خود نشان می دهید؟ واکنشی که شما در وهله اول برای مقابله و حل مشکل از خود نشان می دهید، با سبک مقابله ای شما در ارتباط است. سبک مقابله ای مجموعه از رفتارها، واکنش ها و پاسخ های رفتاری است که افراد به هنگام رویارویی با یک مسئله یا چالش از خود نشان می دهند.
سبک مقابله ای به یک نوع خاص محدود نمی شود؛ شناخته شده ترین سبک مقابله ای، سبک مسئله مدار و سبک هیجان مدار است. فردی که سبک مقابله مسئله مدار داشته باشد، به هنگام رویارویی با مشکلات، از عقل، منطق و استدلال برای حل مشکلاتش استفاده می کند و بالعکس در سبک مقابله ای هیجان مدار، احساسات و هیجانات بر منطق غالب می شود. بهترین نوع سبک مقابله ای، سبک مسئله مدار می باشد. علاوه بر آن نوجوانان ممکن است به هنگام برخورد با مشکلات از بازسازی شناختی استفاده کنند؛ فرد در بازسازی شناختی سعی می کند موقعیت استرس زا را تغییر بدهد و فقط به جنبه ی مثبت موقعیت توجه داشته باشد و به عبارت دیگر مشکل را از دید دیگری نگاه کند.
ابراز هیجان، یک واکنش دیگر به هنگام رویارویی با مشکلات است؛ فرد در موقعیت استرس زا سعی می کند هیجانات ناخوشایندش را ابراز و تخلیه کند. جستجو برای دریافت حمایت، شیوه دیگر برای مقابله با مشکلات است؛ فرد با کمک گرفتن از دیگران سعی می کند از پس مشکل به وجود آمده بربیاید و حال ناخوشایندش را به نوعی خوب کند.
همچنین فرد ممکن است از اجتناب استفاده کند، اجتناب به این معنا که فرد سعی می کند از مشکلاتش فرار کند و هرکاری برای عدم رویارویی با مشکلش انجام دهد.
اجتناب اجتماعی و دوری کردن از دوستان و اجتماع و اعضای خانواده، خود سرزنش گری و خود تنبیهی، تفکر آرزومندانه به این معنی که فرد آرزو می کند کاش می توانست مشکلانش را تغییر دهد یا حل کند، از جمله دیگر شیوه های مقابله با چالش ها در نوجوانان می باشد.
به منظور ارزیابی شیوه های مقابله ای در نوجوانان می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
پرسشنامه راهبردهای مقابله ای نوجوانان فرایدنبرگ و لوییس (ACS) چیست؟
ارزیابی سبک مقابله ای در نوجوانان هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط فرایدنبرگ ساخته شده است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 18 مولفه دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت