پرسشنامه فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی هندرسون
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی هندرسون
این پرسشنامه توسط هندرسون و همکاران در سال 2010 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی می باشد.
این پرسشنامه دارای 28 سوال و 5 بعد، به رسمیت شناختن، نارضایتی، وابستگی، تحقق، نفوذ می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی تایید شده است.
آیا می دانستید یادگیری فقط مختص افراد نیست و فقط در مدارس و دانشگاه ها وجود ندارد؟ فرآیند یادگیری را می توان یک فرآیند مادام العمر همگانی تعریف کرد که منحصر به یک فرد یا گروهی از افراد نیست. همه ی ما انسان ها از زمانی که به دنیا می آییم تا زمانی که از دنیا می رویم، مشغول یادگیری هستیم.
یادگیری باعث کسب تجربه و تغییر می شود؛ به واسطه یادگیری اطلاعات خود را بالا می بریم، مهارت و توانایی کسب می کنیم، در خود تغییرات مثبت به وجود می آوریم، اطلاعات ناقص خود را اصلاح می کنیم و در نهایت می توانیم با محیط سازگار و منطبق شویم.
یادگیری فرآیندی پر سود و مزایاست که فرقی نمی کند در سطح فردی مورد استفاده قرار بگیرد یا گروهی یا سازمانی در هر صورت، با مزایای بسیاری همراه خواهد بود.
فرهنگ یادگیری یک فرهنگ مرتبط با یادگیری بوده که باید در هر سازمانی ایجاد شود؛ اگر سازمانی بتواند فرهنگ یادگیری را در خود ایجاد کند، به توسعه و رشد دست پیدا خواهد کرد. البته ایجاد فرهنگ یادگیری سازمانی علی رغم تمام مزایایی که برای سازمان دارد، کاری آسان نیست و نیاز به تلاش مستمر دارد.
مدیران سازمانی و متخصصان حوزه مدیریت از مزایای مثبت ایجاد فرهنگ یادگیری در سازمان مطلع اند و مدیرانی که به دنبال پیشرفت و تحول سازمانی و حفظ مزیت رقابتی نسبت به رقبا هستند، تمام تلاش خود را برای ایجاد، بهبود و ارتقای این فرهنگ در سازمان می کنند.
متخصصان یادگیری سازمانی را فرآیندی پویا در سازمان تعریف کرده اند که منجر به سازگاری سازمان با تغییرات می شود و روند این سازگاری سریع می باشد. فرآیند یادگیری سازمانی به سازمان کمک می کند تا با محیط خارجی و بیرونی بیشترین تطابق و سازگاری را داشته باشد و در محیط های رقابتی قدرت پایداری خود را نسبت به رقبا حفظ کند.
هندرسون و همکارانش در مورد فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی تحقیقاتی داشته اند؛ در نتیجه تحقیقاتشان به این نتیجه رسیدند که فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی، دارای چند بعد مهم اعم از، به رسمیت شناختن، نارضایتی، وابستگی، تحقق، نفوذ می باشد. که این ابعاد در این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
آیا در سازمانی که شما کار می کنید، فرهنگ یادگیری بالینی سازمانی اشاعه و گشترس داشته است؟ مدیران سازمان چقدر برای اشاعه این فرهنگ تلاش می کنند؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر فرهنگ یادگیری سازمانی بالینی از العاد مختلف داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط هندرسون و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 5 مولفه دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی فرهنگ یادگیری سازمانی بالینی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط هندرسون و همکاران ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت