تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه ادراک سودمندی تکلیف درسی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه ادراک سودمندی تکلیف درسی

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان ادراک سودمندی تکالیف درسی می باشد.

پرسشنامه ادراک سودمندی تکلیف درسی دارای 10 سوال است.

آنچه مسلم است، تغییر شیوه و سبک تدریس معلمان نسبت به گذشته است. با گذشت زمان شیوه تدریس معلمان نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است که پیشرفت تکنولوژی در این امر بی تاثیر نبوده است. با این حال، اگرچه روش های تدریس عوض شده است و سبک اداره کلاس از حالت سنتی و قدیمی خارج شده است، اما هنوز برخی موارد در فضای مدرسه و کلاس درس ثابت است. تکلیف درسی یکی از آن مواردی است که گذر زمان هنوز تغییری در آن اعمال نکرده است. همانند گذشته، بیشتر معلمان به تکلیف درسی و تاثیر آن بر یادگیری باور دارند. کماکان انجام تکالیف درسی راهی برای یادگیری بیشتر و تثبیت اطلاعات در ذهن دانش آموزان است.

البته نگرش های متفاوتی در مورد انجام تکالیف درسی وجود دارد. معلمان، والدین و دانش آموزان نظرات متفاوتی در مورد انجام تکلیف درسی دارند که این نگرش ها در سودمند بودن و غیر سودمندی تکالیف درسی خلاصه می شود. معلمانی که تکالیف درسی را سودمند می دانند پس از پایان تدریس یا قبل از آن، تکالیفی را برای یادگیری بیشتر در نظر می گیرند. در طرف مقابل معلمانی وجود دارند که به سودمندی تکالیف درسی باور ندارند و روش های دیگری را جایگزین انجام تکلیف درسی در خانه یا مدرسه کرده اند. آنچه مهم است یادگیری مطالب و دروس است؛ هر روشی که به یادگیری بهتر منجر شود، روش خوب و قابل قبولی است.

اما دانش آموزان! نگرش و ادراک دانش آموزان از انجام تکالیف درسی متفاوت است. برخی از دانش آموزان انجام تکالیف درسی را سودمند می دانند. آن ها بر این باورند با انجام تکالیف درسی می توان دروس را بهتر یاد گرفت، درک بهتری از مطالب داشت. به عقیده این گروه از دانش آموزان، تکالیف درسی سودمند است چرا که باعث تثبیت بهتر اطلاعات در ذهن می شود و بدین وسیله می توان در موقعیت های مختلف از مطالب درسی به صورت کاربردی استفاده کرد.  این گروه از دانش آموزان برای انجام تکالیف ارزش زیادی قائل اند، وقت زیادی را صرف می کنند و به کیفیت آن اهمیت زیادی می دهند. گروه مقابل، چون به سودمندی تکالیف درسی باور ندارند، سریعا و بدون دقت، سعی بر انجام تکالیف دارند تا به نوعی رفع وظیفه یا تکلیف کرده باشند.

شما به عنوان یک دانش آموز چه نظری در مورد انجام تکالیف درسی دارید؟ آیا انجام تکالیف درسی برای شما سودمند است؟ به منظور ارزیابی ادراک سودمندی تکلیف درسی می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه ای است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی سودمندی تکلیف هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام