پرسشنامه مزیت رقابتی حسینی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه مزیت رقابتی حسینی
این پرسشنامه توسط حسینی در سال 1390 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان گرایش بانک یا سازمان مورد نظر به محیط رقابتی می باشد.
این پرسشنامه دارای 17 سوال و 5 بعد:
- مزیت مشهود
- مزیت پایدار
- مزیت پویا
- مزیت متجانس
- مزیت مرکب می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه مزیت رقابتی تایید شده است.
دنیای امروز، دنیای ارتباط و تعامل است؛ افراد و سازمان ها با یکدیگر در تعامل بوده و به واسطه این تعامل به اهدافی که در سر دارند، دست پیدا می کنند. سازمان های مختلف یا افراد اگر تمایل به کسب سود و منفعت دارند، باید از جریان تعاملات به نفع خودشان بهترین استفاده را داشته باشند و به نوعی برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنند.
سازمان ها برای اینکه مشتریان زیادی را به خود جذب کنند، تعامل سازنده تری با مشتریان و دیگر سازمان های هم صنف و هم رده خود داشته باشند، باید یک محصول و کالای با کیفیت ارائه کنند و به واسطه ارائه محصول با کیفیت جای خود را در بازار های تعاملی باز کرده و به سود هنگفت دست پیدا کنند.
تنها در صورتی می توان یک رقابت موثر و سازنده داشت که محصول با کیفیت ساخته و تولید شود و نیاز مخاطبان به درستی شناخته شود.
منظور از مزیت رقابتی چیست؟
مزیت رقابتی مزیتی است که در نتیجه فراهم کردن یک مزیت از سوی سازمان که دیگر رقبا قادر به ارائه آن نبوده اند، به وجود می آید. مزیت رقابتی نشان دهنده برتری سازمان نسبت به رقبا است و باعث ترغیب مشتریان به خرید از سازمان می شود. سازمان های مختلف از طرق گوناگون می توانند مزیت رقابتی ایجاد کنند.
به عنوان مثال، ارائه محصول با کیفیت، ارائه محصول با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر به رقبا، بسته بندی شیک و جذاب و خاص، پشتیبانی عالی، خدمات مشتری بالا، ارسال محصول در مدت زمان کم با کمترین هزینه، بهره گیری از تکنولوژی خاص برای ساخت محصول، کمک گرفتن از کارمندان و نیروی انسانی متخصص، خدمات پس از فروش عالی، ارائه محصول در یک موقعیت جغرافیایی خاص و... می تواند به ایجاد مزیت رقابتی کمک کند.
ایجاد و حفظ مزیت رقابتی برای هر سازمانی مهم است؛ فرقی نمی کند یک کسب و کار تازه تاسیس باشد یا یک کسب و کار با تجربه کاری بالا، اگر سازمان و کسب و کاری نتواند ایده های نوین ارائه دهد، نوآوری و خلاقیت لازم را داشته باشد، نتواند نیاز مخاطبان را برآورده سازد، نمی تواند در بازار کاری که رقبای قدرتمند دارد، ماندگار شود.
مزیت رقابتی دارای ابعاد مختلف است؛ مزیت مشهود، مزیت پایدار، مزیت پویا، مزیت متجانس، مزیت مرکب برخی از این ابعاد بوده که می تواند بر ایجاد و حفظ مزیت رقابتی تاثیر بگذارد.
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر میزان گرایش بانک یا سازمان مورد نظر به محیط رقابتی می توانید از این پرسشنامه که توسط حسینی ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه مزیت رقابتی حسینی چیست؟
ارزیابی میزان گرایش بانک یا سازمان مورد نظر به محیط رقابتی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط حسینی ساخته شده است.
این پرسشنامه شامل چند بعد است؟
این پرسشنامه دارای 5 بعد است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت