پرسشنامه رتبه بندی بانک ها از جنبه مزیت رقابتی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه رتبه بندی بانک ها از جنبه مزیت رقابتی
این پرسشنامه توسط سهیلا حسینی و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رتبه بندی بانک های مختلف از لحاظ محیط رقابتی می باشد.
این پرسشنامه 17 سوال و 5 بعد:
- مزیت مشهود
- مزیت پایدار
- مزیت پویا
- مزیت متجانس
- مزیت مرکب می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه رتبه بندی بانک ها از جنبه مزیت رقابتی تایید شده است.
امروزه تنوع خدمات و محصولات به نسبت گذشته بیشتر شده است؛ کسب و کارهای مختلف سعی بر ارائه خدمات و محصولات جدید دارند و ترجیح می دهند کالاها و خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه کنند و به عبارتی توجه مشتریان را به کسب و کار خود جلب کنند و آن ها را به کسب و کار خود وفادار کنند.
مهم ترین مزیتی که جذب مشتری به یک کسب و کار دارد، ایحاد مزیت رقابتی است. سازمان ها و کسب و کارها مختلف برای ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود باید تلاش کنند؛ مزیت رقابتی باعث می شود سازمان نسبت به رقبای خود در جایگاه برتر قرار بگیرد، مشتریان زیادی داشته باشد و به سود و منفعت زیادی دست پیدا کنند.
بازاریابی و تلاش برای ایجاد مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار امروز، حائز اهمیت بسیار است.
حوزه بانکداری و خدمات بانکداری هم از این قاعده مستثنی نیست؛ در این حوزه هم شاهد انواع خدمات هستیم، خدماتی که در حوزه بانکداری ارائه می شود منجر به ایجاد مزیت برای بانک ها می شود. بانک های رقیب در این خصوص ممکن است از خدمات یکدیگر را مشاهده و تقلید کنند و در نهایت سعی برای ارائه خدمات بیشتر یا بهتر داشته باشند و خوب بازاریابی در همین خصوص هم معنا پیدا می کند.
اگر در کشور ایران قرار باشد بانکداری بازدهی بیشتر، کارآمدی موثرتر داشته باشد و در عرصه های بین المللی حضوری موفق تر داشته باشند، باید خدمات و فعالیت هایی که در بانک انجام می دهند را به مشتریان به خوبی نمایش دهند؛ تبلیغات هدفمند، برنامه ریزی و تدوین استراتژی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.
هر بانکی برای کسب موفقیت باید بتواند نیاز مشتریان را برآورده سازد؛ مشتریان بانکی را انتخاب می کنند که بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهد، کیفیت خدمات بالا باشد، سهولت دسترسی به خدمات بالا باشد و در نهایت انعطاف پذیری در ارائه خدمات داشته باشد.
بانکی که بتواند نیاز مشتری خود را برآورده سازد و عملکرد بالایی را از خود به نمایش بگذارد می تواند روند رو به رشدی داشته باشد. اگر بخواهیم بانک ها را بر اساس محیط رقابتی بررسی کنیم باید به ابعادی همچون، مزیت مشهود، مزیت پایدار، مزیت پویا، مزیت متجانس، مزیت مرکب توجه داشته باشیم.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، رتبه بندی بانک های مختلف از لحاظ محیط رقابتی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط سهیلا حسینی و همکارانش ساخته شده است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 5 مولفه دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی رتبه بندی بانک های مختلف از لحاظ محیط رقابتی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت