پرسشنامه کسب مزیت رقابتی بر اساس الگوی سینگ
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه کسب مزیت رقابتی بر اساس الگوی سینگ
این پرسشنامه توسط الگوی سینگ در سال 2012 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی توان کسب مزیت رقابتی می باشد.
این پرسشنامه دارای 22 سوال و 4 بعد:
- کیفیت
- کارایی
- نوآوری
- پاسخگویی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه کسب مزیت رقابتی بر اساس الگوی سینگ تایید شده است.
احتمالا شما هم در مقالات علمی مختلف در مورد مزیت رقابتی چیزهایی را خوانده اید و می دانید که چه مزایای مثبتی برای یک سازمان دارد. مزیت رقابتی به یک سازمان کمک می کند همواره در صدر جایگاه رقابتی نسبت به رقبایش باشد و نسبت به سازمان های هم رده خود پیشتاز باشد.
خلاصه کلام این است که مزیت رقابتی آن چیزی است که باعث برتری شما نسبت به رقبایتان می شود و می تواند به شما در موفقیت بیشتر کمک کند. مدیر یک سازمان یا کسب و کار با حفظ مزیت رقابتی می تواند مشتریان زیادی را به سازمان جذب کند و در نهایت موفقیت زیادی را برای سازمان رقم بزند.
وقتی سازمانی بتواند مزیت رقابتی نسبت به رقبا ایجاد کند، مشتریان آن سازمان را به نسبت دیگر سازمان ها ترجیح می دهند و تمایل دارند با آن سازمان ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، شرکت اپل را در نظر بگیرید؛ این شرکت با حفظ مزیت رقابتی نسبت به دیگر برند های هم رده خود توانسته جایگاه بالایی را کسب کند و مشتریان زیادی در سراسر دنیا دارد.
یک سازمان برای ایجاد مزیت رقابتی در وهله اول باید رفتار رقبایش را بررسی کند و به رفتار آن ها توجه داشته باشد؛ در قدم بعدی باید ببیند محصولات دیگر سازمان های هم رده خود چه مزیت هایی دارد و کیفیت این محصولات در چه حد است. وقتی سازمانی بتواند از هر لحاظ بهتر از دیگر سازمان ها عمل کند، محصولات با کیفیت تری تولید کند و به دست مشتریان برساند، می تواند مزیت رقابتی بیشتری ایجاد کند.
دیگر عاملی که می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند، پشتیابی قوی است؛ اگر سازمان شما بتواند پشتیبانی قوی داشته باشد و در هر زمان و مکانی به نیاز مشتریان پاسخ دهد، می دهد نسبت به رقبای خود در جایگاه برتر قرار بگیرد و از دیگر رقیبان متمایز شود.
سازمان هایی که موفق به ایجاد مزیت رقابتی شده اند، در شناخت نیازهای مشتریان عملکرد بالایی داشته اند و می دانستند حرکت بر اساس رفع نیاز مشتری می تواند پر سود و منفعت باشد. بر اساس الگوی سینگ، چهار عامل مهم می تواند بر حفظ مزیت رقابتی تاثیر داشته باشد و این عوامل، کیفیت، کارایی، نوآوری و پاسخگویی سازمان است.
الگوی سینگ یک الگوی کامل در زمینه مزیت رقابتی است؛ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر توان کسب مزیت رقابتی داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبر کسب مزیت رقابتی بر اساس الگوی سینگ استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 4 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی کسب مزیت رقابتی هدف ساخت این پرسشنامه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت