پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر یادگیری درس آناتومی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر یادگیری درس آناتومی
این پرسشنامه توسط مهرعلی زاده و همکاران در سال 1392 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی می باشد.
این پرسشنامه دارای 15 سوال است و 15 عامل را می سنجد.
روایی و پایایی پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر یادگیری درس آناتومی تایید شده است.
تعلیم و تربیت پزشکان
پزشکان وظیفه درمان بیماران را بر عهده دارند و چه بسا وظیفه سخت و سنگینی بر عهده ایشان است. در علم پزشکی یا بالینی پزشکان بر اساس قضاوت بالینی، وظیفه تشخیص، بررسی و درمان بیماران را بر عهده دارند. برای یک بیمار مبتلا به بیماری جسمی هیچ چیز به اندازه تشخیص درست و انتخاب بهترین روند درمانی توسط پزشک اهمیت ندارد.
به عبارت دیگر و به اصطلاح عامیانه، چشم و امید بیماران به پزشکان است؛ یک پزشک خوب پزشکی است که از دانش، مهارت، تخصص و علم کافی برخوردار باشد. بدون هریک از این ها روند تشخیص و درمان بیماری ممکن و میسر نخواهد شد. کسب دانش و مهارت و ارتقا تخصص پزشکی تا حد زیادی به آموزش صحیح بستگی دارد.
دانشگاه های علوم پزشکی مرکزی برای تعلیم و تربیت پزشکان است. دانشجویان پزشکی در دانشگاه باید نهایت تلاش خود را برای یادگیری دروس پزشکی به کار بگیرند و در کلاس های مختلف شرکت کنند. یکی از مهم ترین کلاس هایی که برای دانشجویان پزشکی تدارک دیده می شود و شرکت در این کلاس ها اهمیت زیادی دارد، کلاس درس آناتومی است.
نظرات و نگرش دانشجویان در مورد شرکت در این کلاس درس، متفاوت است. در نهایت علی رغم تمایل یا عدم تمایل دانشجو باید در این کلاس درس شرکت کند. برخی دانشجویان بر این باورند که شرکت در کلاس هاس آناتومی و یادگیری آناتومی بدن برای افرادی خوب است که می خواهند جراح شوند اما این عقیده اشتباه است؛ دانشجویی که آناتومی را یاد نگرفته باشد، هرگز نمی تواند عملکرد بالایی در بخش بالینی و معاینه بیمار و تشخیص بیماری داشته باشد.
منظور از آناتومی شکل و ساختار بدن است. در کلاس های درس آناتومی، ساختار بدن، اعضای بدن، محل قرار گیری و کارکرد هر کدام به دانشجوی پزشکی توضیح داده می شود. در کلاس های درس آناتومی گاهی فرآیند کالبد شناسی و تشریح صورت می گیرد. موارد ذکر شده فقط بخش کوچکی از فرآیندی است که در کلاس های درس آناتومی انجام می شود. در علم پزشکی، شناخت و شناسایی ساختار طبیعی بدن، حائز اهمیت بسیار است؛ با شرکت در کلاس های آناتومی می توان در انجام کارهای پاراکلینیکی مثل سی تی اسکن و ام آر آی عملکرد بهتری داشت. کلاس درس آناتومی باعث تقویت تصویر سازی ذهنی از بدن می شود.
به عنوان یک دانشجوی پزشکی، نظر شما در مورد شرکت در کلاس درس آناتومی چیست؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی داشتید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط مهرعلی زاده و همکارانش در سال 1392 ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت