پرسشنامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند کجوری
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند کجوری
این پرسشنامه توسط کجوری در سال 1389 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 26 سوال و 4 مولفه:
- وفاداری به برند
- کیفیت متصور شده
- تداعی برند
- آگاهی برند می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند تایید شده است.
شرکت ها و سازمان های ارائه کننده خدمات به مشتری، به واسطه عوامل مختلفی می توانند به سود و درآمد بالا دست پیدا کنند. مشخصا جذب و حفظ مشتری یکی از مهم ترین مواردی است که این سازمان ها به آن توجه دارند. سازمان هایی که در فرآیند جذب مشتری موفق عمل می کنند، در دراز مدت نسبت به سایر رقبای خود به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتشان دست پیدا می کنند.
یکی از عواملی که به جذب مشتری و حفظ آن کمک می کند، برند سازی و استراتژی هایی است که سازمان در جهت ساخت برند و معرفی آن به مردم به کار می گیرد. در عرصه کسب و کار برند را با عنوان نشان تجاری هم می شناسند. برند یک سازمان را می توان عامل موفقیت سازمان در نظر گرفت.
برند سازمان آن چیزی است که مشتری با شنیدن آن یا دیدن آن و حتی لمس کردن آن ارتباط حسی با سازمان برقرار می کند. برند می تواند احساسات عاطفی عمیقی را در مشتری ایجاد کند و باعث تداوم ارتباط مشتری با سازمان شود. هرچه یک برند شناخته شده تر باشد، احتمال تداوم رابطه در طولانی مدت بیشتر می شود.
بازاریابی سازمان ها نقش مهمی در گسترش یک برند دارد اما جالب است بدانید بازاریابی دهان به دهان که توسط خود مردم انجام می شود می تواند بر موفقیت سازمان تاثیر ویژه ای بگذارد. مردمانی که از یک برند استفاده کرده اند، در صورت رضایت آن برند را به دیگران معرفی می کنند و در نتیجه به آمار مشتریان آن سازمان افزوده می شود. بنابراین شرکت ها باید برای ساخت و گسترش برند خود تلاش کنند.
بر اساس نظر پژوهشگران عوامل مختلفی بر ارزش ویژه برند تاثیر می گذارند؛ این عوامل می توانند ارزش برند را کم یا زیاد کنند. کجوری به عنوان محققی که در این زمینه پژوهش کرده است، بر این باور است، وفاداری مشتریان به خرید از یک برند و برقراری ارتباط با یک سازمان می تواند بر ارزش ویژه برند تاثیر بگذارد.
از دیگر سود کیفیت برند یک عامل تاثیر گذار مهم دیگر است. همچنین تداعی برند در ذهن مشتریان را نباید دست کم گرفت؛ هرچه تداعی نام یک برند بیشتر باشد به ارزش برند افزوده می شود. در نهایت آگاهی مشتریان از برند هم در این خصوص بی تاثیر نیست.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ارزش ویژه برند داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط کجوری ساخته شده است، استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 4 مولفه دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی ارزش ویژه برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت