پرسشنامه رضایت الکترونیک مشتریان (بر اساس مدل لی و تورین)
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه رضایت الکترونیک مشتریان (بر اساس مدل لی و تورین)
این پرسشنامه بر اساس مدل لی و تورین ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ابعاد مختلف رضایت الکترونیک مشتریان می باشد.
این پرسشنامه دارای 20 سوال و 4 بعد:
- سهولت دسترسی
- امنیت
- پشتیبانی
- خدمات و بها می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه رضایت الکترونیک مشتریان (بر اساس مدل لی و تورین) تایید شده است.
شاید در گذشته کمتر کسی به سراغ خدمات الکترونیکی می رفت و عموم مردم ترجیح می دانند که از خدمات حضوری و در محل استفاده کنند. افراد مختلف به جهت تامین نیاز های خود به محل مورد نظر می رفته و با صرف وقت و هزینه نیاز خود را برآورده می کردند.
به عنوان نمونه، خدمات بانکداری را در نظر بگیرید؛ در زمان گذشته اگر فردی کار مرتبط با بانک داشت باید از خانه خارج میشد، خودش را به بانک می رساند، نوبت می گرفت و زمانی را در نوبت می ماند، کارش را با هماهنگی متصدی امور بانک انجام می داد و در نهایت به خانه بر می گشت.
اما بیایید یک مقایسه کوچک داشته باشیم؛ امروزه با گسترش خدمات الکترونیکی، افراد زمان و انرژی کمتری را صرف می کند و کار خود را به سهولت انجام می دهند. به عنوان نمونه، ورود خدمات الکترونیکی به حوزه بانکداری منجر به دسترسی آسان عموم افراد به خدمات بانکداری شده و افراد می توانند با صرف زمان اندک و با چند مرحله ساده، کارهای خود را پیش ببرند. پس خدمات الکترونیکی مزایای زیادی دارد.
رضایت الکترونیکی در پژوهش های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است؛ پژوهشگری به نام تایلر در سال 1995، رضایت الکترونیک را خوشنودی یک مشتری و مراجع با توجه به تجربه ای که از خرید الکترونیکی داشته تعریف کرده اند؛ خرید یا تجربه استفاده از خدمات الکترونیک می تواند در هر زمینه ای باشد.
مواردی همچون، رضایت مشتری از طراحی سایت، اطلاعاتی که در سایت وجود دارد، محتوای سایت، سهولت و دسترسی آسان به خرید، امنیتی که مراجع در حین خرید تجربه می کند و غیره در حوزه رضایت از خدمات الکترونیکی جای می گیرد.
هرچه سرعت خدمات الکترونیک بیشتر باشد، پشتیبانی سایت از مشتریان بهتر باشد، ارسال کالا و خدمات با سرعت بیشتری صورت بگیرد، امنیت سایت بالاتر باشد، خدماتی که ارائه می شود مطلوب و با کیفیت تر باشد، مشتری تمایل بیشتری به استفاده از خدمات الکترونیک پیدا می کند.
لی و تورین مدلی را برای رضایت الکترونیک مشتریان طراحی کرده اند و ابعاد مختلفی را برای این متغیر در نظر گرفته اند؛ از نظر آن ها، سهولت دسترسی، امنیت، پشتیبانی، خدمات و بها از جمله ابعاد رضایت الکترونیک مشتریان می باشد.
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر، ابعاد مختلف رضایت الکترونیک مشتریان می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که بر اساس مدل تورین و لی طراحی شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه رضایت الکترونیک مشتریان (بر اساس مدل لی و تورین) چیست؟
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ابعاد مختلف رضایت الکترونیک مشتریان می باشد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه بر اساس مدل تورین و لی ساخته شده است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 4 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت