تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه ترفندهای بازاریابی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه ترفندهای بازاریابی

این پرسشنامه توسط حسن غلامی قاجاری و همکاران در سال 1399 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ترفند های بازاریابی می باشد.

این پرسشنامه دارای 18 سوال و 6 بعد:

  • نام مقلد
  • ظاهر مقلد
  • ساختن هویت مقلد
  • ساختن تصویر مقلد
  • ارتقای کیفیت از تقلید
  • ارتقای فروش می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه ترفندهای بازاریابی تایید شده است.

امروزه بحث در مورد بازاریابی یا مارکتینگ در محافل تجاری و کسب و کار گرم است؛ صاحبین مشاغل همواره به فکر فروش محصولات و جذب مشتریان به سازمان هستند و برای آن استراتژی های مختلف تدوین می کنند.

مدیران سازمان ها و شرکت های دولتی یا خصوصی بازاریابی را راهکاری موثر برای جذب مشتری و ارتقای فروش می دانند و بر روی این مسئله سرمایه گذاری می کنند.

بازاریابی

از گذشته تا به امروز معنای بازاریابی تغییرات بسیاری داشته است؛ در هر دوره ای بازاریابی را به گونه ای تعریف کرده اند و پس از گذشت زمان بازاریابی معنای متفاوتی به خود گرفته است.

بازاریابی را می توان مجموعه فعالیت هایی دانست که از طریق آن کالا و خدمات از سوی تولید کننده به سمت مصرف کننده هدایت می شود و به عبارتی نوعی فعالیت اجرایی در محل کار است.

از دیگر سو، بازاریابی یکی از وظایف سازمان محسوب می شود و می تواند برای سازمان ارزش خلق کند و مشتریان را با محصولات و خدمات سازمان آشنا کند. سازمان های به کمک بازاریابی می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، ارتباطاتشان را با آن ها مدیریت کنند و به شکلی منافع سازمان و ذی نفعانشان را تامین کنند.

سازمان ها به کمک بازاریابی می توانند در خصوص تولید محصول، برنامه ریزی کنند، فعالیت های مختلف سازمانی که با مشتریان در ارتباط است را پیش ببرند، ایده های مختلف را توزیع و ترویج کنند و در نهایت در مورد سازمان و اهدافش تصمیم گیری کنند.

نکته ای که در خصوص بازاریابی وجود دارد آن است که روند بازاریابی با پیشرفت تکنولوژی تغییر می کند و نیاز مردم روز به روز تغییر می کند و اینجاست که سازمان باید خودش را با روند تغییرات سازگار کند و از ترفند های جدید برای بازاریابی استفاده کند.

به عنوان مثال، بازاریابی دیجیتال، استفاده از هوش مصنوعی، بازاریابی از طریق شبکه ها و رسانه های اجتماعی، ایجاد محتوای تصویری یا ویدئویی می تواند در روند بازاریابی تغییراتی ایجاد کند و آن را به سمت سویی بهتر سوق دهد. بازاریابی با برخی عوامل در ارتباط است؛ عواملی که می تواند بر ترفند های بازاریابی تاثیر بگذارد.
بر اساس آنچه در این پرسشنامه آمده، برخی از ابعاد ترفند های بازاریابی شامل، تام مقلد، ظاهر مقلد، ساختن هویت یا تصویر مقلد، ارتقای کیفیت از تقلید و ارتقای فروش می باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ترفند های بازاریابی داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبر ترفند های بازاریابی بهره ببرید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 18 سوال است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی ترفند های بازاریابی هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام