تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه مدیریت بدن مدرسی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه مدیریت بدن مدرسی

این پرسشنامه در سال 1392 توسط مدرسی ساخته شده است.

این پرسشنامه به ارزیابی نگرش افراد نسبت به مدیریت بدنشان می پردازد.

این پرسشنامه دارای 31 سوال است و جواب به هر سوال به صورت طیف لیکرت پنج درجه ای از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم می باشد.

این پرسشنامه دارای 4 مولفه زیر می باشد:

  • نگرش نسبت به آرایش
  • جراحی های زیبایی
  • آرایش بدن
  • رویه های لاغری

همچنین پرسشنامه مدیریت بدن مدرسی دارای روایی و اعتبار و نمره گذاری نیز می باشد.

اگر بگوییم ما انسان ها علاقه مند به زیبا بودن و در جستجوی زیبایی هستیم، اشتباه نگفته ایم. زیبایی برای ما انسان ها دل نشین است. امروزه در جوامع مختلف نظاره گر افرادی هستیم که به سبب کسب زیبایی بیشتر، اقدام به انجام برخی فعالیت ها همچون عمل های زیبایی می کنند. دلایل متفاوتی پشت این رفتارها وجود دارد.
اعتماد به نفس کم، عزت نفس پایین، علاقه به جلب توجه، سلامتی بیشتر از جمله دلایل انجام فعالیت های مرتبط با زیبایی می باشد. جنبش های مختلفی در رابطه با این موضوع در سراسر دنیا به وجود آمده است، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید، مسائل مربوط به زیبایی با متغیری به نام مدیریت بدن جای خود را در تحقیقات روان شناسان نیز پیدا کرده اند.

مدیریت بدن یعنی چه؟

مدرسی از جمله پژوهشگرانی است که در کشور ایران به بررسی متغیر مدیریت بدن پرداخته است. از نظر او هر نوع فعالیت مرتبط با نظارت و دست کاری مداوم ویژگی های ظاهری و باطنی بدن که قابل مشاهده نمی باشد، به معنای مدیریت بدن است. مولفه های متفاوتی با مدیریت بدن در ارتباط می باشند. به طور مثال افرادی که تمایل به کنترل وزن خود دارند و این کار را از طریق رژیم، ورزش، مصرف دارو انجام می دهند. یا انجام هرگونه عمل های زیبایی مانند جراحی بینی، جراحی دیگر اعضای بدن به جهت کسب زیبایی بیشتر جز مولفه های مدیریت بدن در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید، موارد دیگری همچون مراقبت از پوست و مو، استفاده از مواد آرایشی، اصلاح صورت، استفاده از عطر و ادکلن، حتی فعالیت هایی مانند لاک زدن، گذاشتن لنز، بوتاکس در خانم ها و آقایان، کاشت ناخن، مژه، رنگ مو و ... جز فعالیت های مرتبط با مدیریت بدن به حساب می آیند.

اما باید بدانید، رسانه ها و تبلیغات نقش مهمی در ترغیب زنان و مردان در انجام فعالیت های مرتبط با مدیریت بدن دارند چرا که رسانه ها و تبلیغات تاکید ویژه ای بر اهمیت بدن به عنوان یک ابزار مهم برای ابراز فردیت دارند. علاوه بر آن رسانه انجام فعالیت های مرتبط با زیبایی را با موضع طبقاتی بالا پیوند می زند. خوب می دانیم که همین موارد باعث تغییر نظرات مردم، تغییر سلایق و علایق و همچنین تغییر استاندارد ها در افراد می شود. همچنین شکل مصرف کالا و خدمات تغییر پیدا کرده و دستکاری می شوند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر مدیریت بدن داشتید، می توانید از پرسشنامه ای مدیریت بدن مدرسی استفاده کنید.پ

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه مدیریت بدن مدرسی چیست؟

به منظور ارزیابی نگرش افراد نسبت به مدیریت بدنشان می توان از پرسشنامه مدیریت بدن استفاده نمود.

آیا پرسشنامه مدیریت بدن نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا پرسشنامه مدیریت بدن روایی و اعتبار دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار می باشد.

مدیریت بدن به چه معناست؟

مدیریت بدن به معنای نظارت­ و دست­کاری مستمر ویژگی­ های ظاهری و مرئی بدن است.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط مدرسی ساخته شده است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام