پرسشنامه رقابت پذیری سازمانی نظرپوری
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه رقابت پذیری سازمانی نظرپوری
این پرسشنامه توسط نظری پور و همکاران در سال 1401 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان رقابت پذیری سازمانی می باشد.
این پرسشنامه دارای 8 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه رقابت پذیری سازمانی تایید شده است.
آنچه سبب تمایز سازمان ها و شرکت های مختلف از یکدیگر می شود، میزان توانایی آن ها در ارائه محصول بر اساس نیاز مخاطبان است. در واقع شناخت نیاز مخاطبان و تلاش برای ارائه محصولی که مد نظر آن ها باشد، می تواند سازمان را نسبت به رقبای خودش پیروزتر کند و مزیت رقابتی سازمان را حفظ کند. رقابت پذیری یک متغیر مهم در عرضه مدیریت سازمان است. محققان رقابت پذیری سازمانی را توانایی و میزان عملکرد یک سازمان، یک شرکت یا یک مجموعه در بخش دولتی یا خصوصی، اقتصادی یا اجتماعی در زمینه، طراحی، تولید، عرضه کالا و فروش آن و ارائه خدمات به مشتریان و متقاضیان در مقایسه با دیگر سازمان ها و شرکت ها در یک کشور با بازار مشترک تعریف کرده اند.
از اصطلاح رقابت پذیری سازمانی در ساختار بازار ها و میزان رقابت پذیر بودن آن ها نیز استفاده می شود. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که رقابت پذیری یک بازار ارتباطی با رقابت پذیری سازمان ندارد. منظور از رقابت پذیری، تلاش و توانایی سازمان برای افزایش سهم بازار، تلاش برای به سود رساندن شرکت و حفظ جایگاه نسبت به رقبا و ماندن در عرصه رقابت می باشد. رقابت پذیری سازمانی زمانی معنا پیدا می کند که دو یا چند سازمان مختلف برای به دست آوردن یک هدف واحد که قابل تقسیم و سهم بندی نمی باشد، تلاش کنند. هر سازمان در هر حیطه و صنعتی که فعالیت کند، می تواند از مزیت های رقابت پذیری استفاده کند چرا که قابلیت های استفاده از این مزیت را دارد و این مسئله همان رقابت پذیری در بازار است.
رقابت پذیری در بازار با مواردی همچون: توانایی، مهارت، شایستگی، قابلیت و ظرفیت های سازمان در برابر رقبایش در بازار رقابت اشاره دارد.
رقابت پذیری علاوه بر بعد سازمانی بعد ملی هم دارد؛ رقابت پذیری ملی، به توانایی یک کشور برای تولید و عرضه یک محسوب با توجه به شرایط اقتصادی کشور اشاره دارد. اگر تولیدات یک کشور به کشور های دیگر صادر شود و در بازار بین المللی عرضه شود، می تواند منجر به ارتقا بازار اقتصادی کشور و کسب سود در دراز مدت شود.
دولت های نقش مهمی در ایجاد رقابت پذیری و تزریق سرمایه در کشور دارند. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان رقابت پذیری سازمانی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه 8 سوالی معتبر که توسط نظری پور و همکارش ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه رقابت پذیری سازمانی نظرپوری چیست؟
ارزیابی میزان رقابت پذیری سازمانی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط نظری پور و همکارش ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت