تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابلیت توسعه محصولات جدید
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابلیت توسعه محصولات جدید

این پرسشنامه توسط زهره شاهرخ دهدشتی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت توسعه محصولات جدید می باشد.

این پرسشنامه دارای 11 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قابليت توسعه محصولات جدید تایید شده است.

توسعه محصولات

فرآیند ارائه محصولات به بازار یک فرآیند مهم است چرا که بازار همواره در حال تغییر است و قوانین رقابتی در دنیای کسب و کار همواره تغییر می کند. امروزه سازمان های بزرگ و کوچک می دانند که برای رقابت و حفظ بقای خود در بازار پر از تغییر باید از راهکارهای جدید استفاده کنند و اهرم های رقابتی جدید را جایگزین اهرم های سنتی کنند.

امروزه در فرآیند توسعه محصول، مسائل مهم دیگری به جز کاهش هزینه یا افزایش کیفیت محصول نیز وجود دارد؛ سازمان ها باید به انعطاف پذیری و سرعت ایجاد تغییرات توجه کنند و نیاز مشتریان را ارزیابی و گرایش آن ها را به خرید نوع محصولات شناسایی کنند.

بررسی هایی که از سازمان های مختلف انجام شده است به این مسئله اشاره دارد که بیش از حدود یک سوم سود شرکت ها از توسعه محصولات جدیدی بوده است که به بازار عرضه کرده اند و توسعه محصولات ضمن جذب مشتری، افزایش تعهد مشتریان با سود چشمگیری همراه خواهد بود.

شایان ذکر است، توسعه محصولات جدید در سازمان یک فرآیند ساده نبوده و نیازمند استفاده از رویکردهای جدید مدیریتی است؛ بسیاری از شرکت های معروف و شناخته شده مانند کنون یا هوندا از چنین رویکردهایی برای توسعه محصولات خود استفاده کرده اند و نتیجه توسعه محصول را دریافت کرده اند.

آنچه باعث موفقیت یک کسب و کار در فرآیند توسعه محصول می شود، مواردی مانند جهت گیری مناسب در بازار، توجه به بازار خرید و فروش محصولات، تمرکز بر ارائه یک محصول کارآمد در سطح جهانی، توجه به فعالیت های قبل از توسعه محصول مانند ایده پردازی و آماده سازی مقدماتی، تعریف سرعت پیشبرد پروژه و روند توسعه محصول، توجه به ساختار و جو سازمان، اهمیت پیشتیبانی از محصول و غیره به موفقیت سازمان در توسعه محصولات کمک می کند.

سازمان ها پیش از آنکه اقدام به توسعه یک محصول کنند، باید هدف خود را از توسعه محصول مشخص کنند و به این سوال که چرا باید یک محصول را توسعه دهند و چرا باید در فرآیند توسعه محصول سرعت خود را بالا ببرند، پاسخ دهند. هرچه اهداف سازمان در توسعه محصول روشن تر باشد، احتمال موفقیت سازمان بیشتر خواهد بود.

به نظر شما قابلیت توسعه محصول سازمان چه تاثیری بر روند سازمان خواهد داشت؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی میزان قابليت توسعه محصولات جدید داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قابلیت توسعه محصولات جدید چیست؟

میزان قابليت توسعه محصولات جدید هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره کذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام