پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک شیرکوا
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک شیرکوا
این پرسشنامه توسط شیرکوا و همکاران در سال 2012 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی کارآفرینی استراتژیک می باشد.
این پرسشنامه دارای 42 سوال و 7 مولفه تغییرات توسعه ای و اساسی، نوآوری، ریسک پذیری، تهاجم رقابتی، فوق فعال بودن، بهره برداری از منابع داخلی و رهبری استراتژیک می باشد
روایی و پایایی پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک شیرکوآ تایید شده است.
به نظر می رسد عموم افراد در مورد کارآفرینی و ویژگی های مثبت آن اطلاعاتی دارند و می دانند که کارآفرینی دقیقا به چه معناست و یک فرد کارآفرین چه کارهایی می کند. یکی از انواع کارآفرینی، کارآفرینی استراتژیک می باشد.
کارآفرینی یعنی چه؟
کار آفرینی توسط یک فرد کار آفرین صورت می گیرد. فردی که کار آفرین می باشد، فرصت های شغلی جدید را جستجو و ایجاد می کند، نیاز های بازار و افراد را به گونه ای متناسب تشخیص می دهد، با خلاقیت و قبل از اینکه دیگران در مورد ایده های جدید صحبت کنند، ایده های خلاقانه خود را در جهت پیش برد کسب و کار های جدید ارائه می کند.
مدیریت استراتژیک یعنی چه؟
مسلما هدفی که در مدیریت استراتژیک دنبال می شود، کنترل و مدیریت است. بر همین اساس، مدیریت استراتژیک به صاحبین کسب و کار کمک می کند که از حداکثر امکانات و فرصت هایی که در اختیار دارند، استفاده کنند و بتوانند به خوبی با دیگر رقبای خود رقابت کنند و در نتیجه سود و ثروت زیادی به دست بیاورند.
کار آفرینی استراتژیک یعنی چه؟
بنابر آنچه پیش تر اشاره کردیم، در کار آفرینی استراتژیک، کار آفرینی و مدیریت استراتژیک با یکدیگر تلفیق می شوند و در نتیجه به کارآفرینان در زمینه های مختلف کمک می کند. برخی از این زمینه ها، کمک برای تشخیص موضوعاتی است که دیگر کار آفرینان آن ها نادیده گرفته اند و در نتیجه آن ها فرصتی داشته باشند تا بتوانند موارد نادیده گرفته شده را در عمل مورد استفاده قرار دهند.
در کار آفرینی استراتژیک، کار آفرینان می توانند از ابزار هایی استفاده کنند که به آن ها کمک می کند بررسی جامعی از محیط کسب و کار داشته باشند، محیط کاری را به خوبی تحلیل و ارزیابی کنند، از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنند و در نهایت بتوانند در رقابت با رقبای خود، پیروز میدان شوند. پس مهم ترین نکاتی که در کارآفرینی استراتژیک وجود دارد، شناخت فرصت ها، ارزیابی آن ها، به عمل در آوردن آن ها، ایجاد فضایی برای رشد و ارتقا و تکامل کسب و کار، رقابت سالم با رقبا می باشد. استفاده از مدیریت استراتژیک در کار آفرینی و به کار بردن کارآفرینی استراتژیک یک راهبرد موثر در کارآفرینی می باشد.
شما چه اطلاعاتی در مورد کارآفرینی استراتژیک دارید؟ در صورت تمایل به ارزیابی متغیر کار آفرینی استراتژیک می توانید از پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک شیرکوا و همکاران که در سال 2012 ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه کارآفرینی استراتژیک شیرکوا چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی کار آفرینی استراتژیک ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 42 سوال دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی و در چه سالی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط شیرکوا و همکارانش در سال 2012 ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت