تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه پسایندهای تفكر سیستی مدیران مدارس
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه پسایندهای تفكر سیستی مدیران مدارس

این پرسشنامه توسط خاور قره دینگه و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی پسایندهای تفکر سیستمی مدیران مدارس می باشد.

این پرسشنامه دارای 36 سوال و 4 بعد،:

  1. بهبود تعهد و رضایتمندی
  2. بهبود عملکرد و مهارت
  3. بهبود روابط و روحیه شاد
  4. یادگیری مستمر و حل ریشه ای می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه پسایندهای تفکر سیستمی مدیران مدارس تایید شده است.

مدارس نقش ویژه ای در تعلیم و تربیت افراد دارد؛ بسیاری از ما در مدرسه مجموع مهارت های مختلف را یاد می گیریم؛ مهارت هایی که به زندگی بهتر و راحت تر افراد کمک می کند. جریان تفکراتی که در مدارس جریان دارد، بسیار مهم و حائز اهمیت است. پژوهشگران به نکته مهمی در خصوص، تفکر در مدارس اشاره کرده اند و آن، تفکر سیستمی می باشد.

تفکر سیستمی

مدارس و نظام آموزشی کشور با توسعه پایدار جوامع انسانی در ارتباط بوده و تفکرات سیستمی نقش اساسی در این ارتباط ایفا می کنند. نکته مهمی که در خصوص مدارس وجود دارد، آن است که مدارس را نمی توان به شیوه سنتی اداره کرد.

واقعیت آن است که زمان در حال گذر است و فناوری های نوین و تکنولوژی بر حیطه آموزش و پرورش تاثیر گذاشته اند و در نهایت، اداره مدرسه به شیوه های گذشته و سنتی اگرچه ممکن خواهد بود اما کارآمدی و اثربخشی لازم را نخواهد داشت و اینجاست که نیاز به یک رویکرد جدید در حوزه مدیریتی احساس می شود و مدیران مدارس باید بدانند برای مدیریت اثربخش و رهبری مناسب باید، از شیوه های نوین بهره ببرند.

تفکر سیستمی به تفکر منطقی کمک می کند؛ به دلیل تغییرات و پیچیدگی های جوامع انسانی، باید از تفکر منطقی بهره برد و به کار بردن تفکر منطقی تا حد زیادی به تفکر سیستمی مربوط است.  زمانی که مدیران از تفکر سیستمی در مدارس استفاده می کنند، از دیدگاه بسته، محدود، تنگ نظری، خود محوری و یک سویه نگری خودداری می کند، به عبارتی تفکر سیستمی بینش جدیدی به مدیران می دهد و به آن ها کمک می کند، با بینش و شناخت درست، امور سازمان را به طور منطقی حل و فصل و اداره کنند.

همچنین تفکر سیستمی به سازمان کمک می کند به صورت کلی و یکپارچه عمل کنند. بنابراین، لزوم تفکر سیستمی در مدارس و برای مدیران، بیش از پیش مهم تلقی می شود و مدیران باید به آن توجه بسیاری داشته باشند.

از نظر محقق و سازنده ی این پرسشنامه، فرآیند تفکر سیستمی برای مدیران در مدارس، با برخی ابعاد مهم در ارتباط است؛ تفکر سیستمی به بهبود تعهد و رضایتمندی منجر می شود، روابط را بهبود بخشیده و منجر به ایجاد روحیه شادی شده، یادگیری مستمر، حب مسئله و حل ریشه ای مشکلات را به همراه دارد و در نهایت عملکرد و مهارت های فرد را ارتقا می دهد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، پسایندهای تفکر سیستمی مدیران مدارس داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه پسایندهای تفكر سیستی مدیران مدارس چیست؟

ارزیابی پسایندهای تفکر سیستمی مدیران مدارس هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه دارای چند مولفه است؟

این پرسشنامه 4 بعد دارد.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام