پرسشنامه آوای کارکنان زهیر و اردوقان
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه آوای کارکنان زهیر و اردوقان
این پرسشنامه توسط زهیر و اردوغان در سال 2011 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی آوای کارکنان می باشد.
این پرسشنامه دارای 15 سوال و 3 مولفه:
- آوای مطیع
- آوای نوع دوستانه
- آوای تدافعی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه آوای کارکنان زهیر و اردوقان تایید شده است.
دو فایل مقاله فارسی و انگلیسی نیز ضمیمه شده است.
امروزه سازمان های مختلف برای ارتقا و پیشرفت خود تلاش می کنند. هر سازمانی دوست دارد در رقابت با دیگر سازمان های مشابه خود، موفق عمل کند و در جایگاه مطلوبی قرار بگیرد. پیشرفت و ارتقای کار سازمانی هدف اصلی هر سازمانی در بخش خصوصی و دولتی می باشد. در این میان می توان گفت، کارمندان یک سازمان نقش مهمی را در موفقیت سازمان خود ایفا می کنند.
انتظاراتی که از کارمندان در یک سازمان وجود دارد، عموما مشخص است. به عنوان نمونه می توان به مسئولیت پذیر بودن، صداقت داشتن در کار، نوآوری و خلاقیت، مهارت و دانش تخصصی اشاره کرد. اما لازم به ذکر است که در کنار تمام این مولفه ها، یک مولفه مهم دیگر هم وجود دارد که با پیشرفت سازمانی و رضایت شغلی کارمندان در ارتباط است و این متغیر مهم، آوای کارمندان نام دارد.
آوای کارمندان یعنی چه؟
احتمالا با شنیدن این کلمه، صدای کارمندان و مطالبات آن ها اولین معنایی باشد که برای این کلمه در نظر می گیرید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته (اوسمان و راجا، 2013)، منظور از آوای کارکنان، مشورت با آن ها و اجازه دادن به آن ها در تصمیم گیری های سازمانی می باشد. بر اساس نظر (کافمن،2015و کیسینگ و پیمونت، گومن و میشل،2012)، آوای کارکنان، یک مفهوم روان شناختی است که به کیفیت و کمیت بیان نظرات، احساس ها و باورهای افراد در رابطه با کار و سازمان مربوط می شود و به عنوان فرآیند افزایش انگیزه کارمندان در نظر گرفته می شود.
چه مواردی با آوای کارکنان در ارتباط است؟
تحقیقات مختلفی حول محور این متغیر صورت گرفته است. بر اساس این تحقیقات باید بگوییم موارد مختلف و متعددی با این متغیر در ارتباط دانسته شده است. به عنوان نمونه، رضایت از شغل، داشتن تعهد شغلی، مسئولیت پذیری شغلی، پذیرش شغل و مانوس شدن با شغل، ترک کردن شغل، مدیریت استرس، احساس ارزشمندی در ارتباط با شغل از مولفه های مرتبط با آوای کارکنان می باشد.
مولفه های مرتبط با آوای کارکنان کدام اند؟
آوای تدافعی که بیان داوطلبانه انتقادات و شکایات برای ایجاد تغییر در سازمان، آوای نوع دوستانه که همراهی و همکاری همکاران در برابر مدیران سازمانی می باشد و آوای مطیع که پذیرش کارکنان در مقابل دستورات سازمانی است، مولفه های مرتبط با آوای کارکنان می باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر آوای کارکنان را داشتید، می توانید از پرسشنامه معتبر آوای کارکنان زهیر و اردوقان که در سال 2011 ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه آوای کارکنان زهیر و اردوقان چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی آوای کارکنان ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط زهیر و اردوقان در سال 2011 ساخته شده است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 15 سوال است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت