تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابلیت مدیریت کانال های توزیع و فروش
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابلیت مدیریت کانال های توزیع و فروش

این پرسشنامه توسط زهره شاهرخ دهدشتی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت مدیریت کانال های توزیع و فروش می باشد.

این پرسشنامه دارای 8 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قابليت مدیریت کانال های توزیع و فروش تایید شده است.

استفاده از کانال های توزیع و فروش محصول توسط شرکت ها می تواند مزایای مثبتی برای آن ها در بر داشته باشد. هر شرکتی می تواند برای توزیع و رساندن کالاها و محصولات تولیدی خود به مصرف کنندگان از کانال های توزیع یا واسطه های توزیع محصولات استفاده کند.

منظور از کانال های توزیع محصولات، مجموعه موسساتی است که به یکدیگر وابسته بوده و مسئولیت تحویل کالا یا خدمات به مصرف کنندگان را بر عهده می گیرند.

کمک گرفتن از کانال های توزیع محصولات از حجم کار شرکت ها به میزان قابل توجهی کم می کند و این اولین مزیت استفاده از کانال های توزیعی است. همچنین، استفاده از این کانال ها بهره وری شرکت را در رساندن محصولات و خدمات به بازار یا مشتریان افزایش می دهد.

کانال های توزیع محصول بسیارند و این کانال ها با یکدیگر در ارتباط می باشند؛ همکاری این کانال ها با یکدیگر به انتقال دانش، تخصص و تجربیات کمک می کند و این مسئله خود برای شرکت مزایای بسیاری خواهد داشت.

کانال های توزیع محصولات کالای تولید کنندگان را در حجم زیادتر خریداری می کنند و در نهایت با مقادیر کمتر و حجم مورد نیاز به مصرف کننده عرضه می کنند؛ بنابراین، کانال های توزیع محصول میان تولید کننده و مصرف کننده و عرضه و تقاضا هماهنگی ایجاد می کنند.

کانال های توزیع محصولات وظایف متعددی را بر عهده می گیرند؛ آن ها به جمع آوری اطلاعات در مورد کالاها، شرکت ها، نحوه بازاریابی و مبادله کالا می پردازند. از طرف دیگر وظیفه انجام تبلیغات و پخش کالا را بر عهده می گیرند. آن ها باید خریداران مختلف را پیدا کنند و با آن ها ارتباط برقرار کنند. از دیگر سو، کالای مختلف را با نیاز خریداران انطباق دهند و در صورت نیاز کالاها را مونتاژ یا بسته بندی کنند.

همچنین آن ها وظیفه مذاکره و توافق برای رسیدن به یک قیمت واحد و نحوه خرید و فروش کالا را بر عهده دارند. توزیع فیزیکی و حمل و نقل محصول، تامین منابع مالی و پذیرفتن ریسک توزیع کالا از دیگر وظایف کانال های توزیع کالا است.

به نظر شما قابليت مدیریت کانال های توزیع و فروش چه تاثیری بر سازمان ها می گذارد؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان قابليت مدیریت کانال های توزیع و فروش داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قابلیت مدیریت کانال های توزیع و فروش چیست؟

ارزیابی قابليت مدیریت کانال های توزیع و فروش هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام