تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابليت مدیریت فروش
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابليت مدیریت فروش

این پرسشنامه توسط زهره شاهرخ دهدشتی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت مدیریت فروش می باشد.

این پرسشنامه دارای 7 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قابلیت مدیریت فروش تایید شده است.

سازمان های بازار محور و مشتری مدار باید عملکرد خوبی در مدیریت فروش داشته باشند؛ اگر سازمان قابلیت های خود را در مدیریت فروش محصولات ارتقا دهد، در مدت زمان کوتاهی می تواند به رشد و توسعه دست پیدا کند. پس موفقیت یک سازمان در فروش محصولات و خدمات تا حد زیادی به داشتن قابلیت های بالا در مدیریت فروش بستگی دارد.

مدیریت فروش

مدیریت فروش را فرآیند توسعه یک نیروی فروش در سازمان به همراه هماهنگ ساختن عملیات فروش و اجرای تکنیک های بازاریابی و فروش تعریف کرده اند؛ مدیریت فروش به کسب و کارهای مختلف برای فروش بیشتر محصولات به صورت پیوسته کمک می کند و باعث می شود که سازمان به اهدافش در فروش دست پیدا کند و حتی هدف های اولیه اش را پشت سر بگذارد.

اگر سازمانی تمایل به موفقیت و توسعه کسب و کار به همراه درآمد بالا دارد باید یک استراتژی مناسب برای مدیریت فروش تدوین و اجرا کند. فارغ از اینکه سازمان در چه صنعتی مشغول به کار است باید نسبت به فرآیند مدیریت فروش توجه داشته باشد تا بتواند میان خود و دیگر رقبا و کسب و کار های دیگر، تمایز ایجاد کند.

مدیریت فروش به سازمان کمک می کند فرآیند تولید یک محصول را به دقت ارزیابی کند و بتواند آینده محصول را پیش بینی کند. مدیریت فروش از 3 بعد اساسی تشکیل شده است و این 3 بعد، عملیات فروش، استراتژی فروش و تحلیل فروش است. کسب و کاری که در این سه بعد موفق عمل کند، می تواند فروش خوب و بالا داشته باشد.

در بعد عملیات فروش، تیم سازی اهمیت بسیاری دارد؛ یک شرکت تا تیم فروش خوب و هماهنگی نداشته باشد، قادر به فروش محصولات خود در حجم بالا و به مشتریان متعدد نخواهد بود؛ در این خصوص باید اهداف، قلمرو و اصول و قواعدی را برای تیم خود ایجاد کنید.

در استراتژی فروش باید یک تعریف دقیق از فرآیند فروش داشته باشید و بدانید که قرار است دقیقا چه کاری انجام دهید. از دیگر سو، در بعد تحلیل فروش، گزارش دهی لازم است؛  شما باید تعداد معاملات، میانگین اندازه معاملات، سرعت فروش و میزان فروش نسبت به گذشته را به دقت ارزیابی کنید.

هرچه قابلیت فروش سازمان بیشتر باشد، عملکرد سازمان در قسمت فروش بهتر خواهد بود. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان قابلیت فروش داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی میزان قابلیت فروش هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه 7 سوال دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام