تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابلیت مدیریت ارتباط با مشتریان
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابلیت مدیریت ارتباط با مشتریان

این پرسشنامه توسط زهره شاهرخ و همکارانش در سال 1396 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قابلیت مدیریت ارتباط با مشتریان تایید شده است.

ارتباط با مشتری

امروزه بازار تولید محصولات جدید و تلاش برای کسب رضایت مشتریان از سوی شرکت های مختلف گرم است؛ شرکت های بزرگ و کوچک در بازار تولید محصول و خدمات فعالیت می کنند و اگر تمایل به توسعه و پیشرفت دارند باید در این فضای پر چالش و تغییر، بقا و پایداری خود را حفظ کنند. آنچه که به کسب و کار سازمان ها رونق می دهد و باعث پیشرفت آن ها می شود، جذب سریع، موثر، کارآمد مشتریان و پیدا کردن جایگاه در بازار رقابت است.

شرکت های مشتری محور که با تولید و توسعه محصولات با مشتریان ارتباط برقرار می کنند، متناسب با فضای بازار و کسب و کار و نوع نیاز مشتری می توانند از راه های مختلفی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند؛ مثلا استفاده از تلفن، ایمیل، بازاریابی و تبلیغات از جمله راهکارهایی است که به برقراری ارتباط میان مشتری و سازمان کمک می کند.

سازمان برای جذب مشتری و توسعه نیاز به تقویت بخش مدیریت ارتباط با مشتری دارد؛ هرچه قابلیت سازمان در مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر باشد احتمال توسعه و بقای سازمان بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است مدیریت ارتباط با مشتری که تحت عنوان CRM هم شناخته می شود، یک سیستم یکپارچه و جامع بوده که به سازمان در برقراری تماس با مشتری، حفظ و ذخیره اطلاعات، ارائه محصولات به مشتری و ایجاد رابطه با مشتری کمک می کند.

لازم است بدانید مدیریت ارتباط با مشتری چیزی فراتر از فرآیند بازاریابی و فروش است و اگر این مجموعه را محدود به بازاریابی، فروش یا تبلیغات کنیم در واقع با این کار به سازمان آسیب می زنیم. سازمان ها به کمک مدیریت ارتباط با مشتری سبک و شیوه رفتاری منحصر به خود را برای برقراری ارتباط با مشتری انتخاب می کنند و از همین رو به مدیریت ارتباط با مشتری رویکرد سازمان نسبت به مشتری هم گفته می شود.

سازمان ها به کمک مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات مختلفی را از مشتریان خود از زمان اولین خرید تا دیگر اطلاعاتی نظیر عادت و هدف جمع آوری کرده و در صورت لزوم از این اطلاعات برای توسعه و تولید محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند تا بتوانند روند تولید یک محصول یا خدمات را پیش بینی کنند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان قابليت مدیریت ارتباط با مشتریان داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قابلیت مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟

ارزیابی قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام