پرسشنامه قابلیت مدیریت برند
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه قابلیت مدیریت برند
این پرسشنامه توسط زهره شاهرخ دهدشتی و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت مدیریت برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 9 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه قابليت مدیریت برند تایید شده است.
مدیریت برند
مدیریت برند یکی از اصول بازاریابی محصولات است. در مدیریت برند از استراتژی ها و تکنیک های مختلف برای نحوه درک برند در بازار استفاده می شود و هر آنچه که به برند مربوط می شود مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مهم ترین هدفی که در مدیریت برند دنبال می شود، ایجاد، اندازه گیری و کنترل ارزش برند است.
سازمان ها به کمک مدیریت برند ارزش برند خود را در بازار ارتقا می دهند و جایگاه خود را نسبت به رقبای خود حفظ می کنند.
در برخی دیگر از مقالات، مدیریت برند را یک فرمول مشخص برای ایجاد ارتباط عاطفی و روان شناختی میان مشتری و محصولات و خدمات یک شرکت تعریف کرده اند. از زاویه دید پژوهشگرانی که این تعریف را ارائه داده اند، مدیریت برند باعث ایجاد مزیت رقابتی، افزاش تعهد و وفاداری مشتریان و سهام داران به برند خواهد شد.
هر سازمانی می تواند برند مخصوص به خودش را ایجاد کند اما اینکه آن برند در طول زمان حفظ شود و به ارزش آن افزوده شود، مسئولیتی است که بازاریابان و مدیران برند بر عهده خواهند داشت و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه مدیران تلاش، کوشش، عزم و فداکاری زیادی برای رشد برند و زنده ماندن آن در بازار کسب و کار داشته باشند.
توجه داشته باشید آنچه به مدیریت بهتر برند کمک می کند، تشخیص نیاز و سلیقه مشتری در مورد برند و تلاش برای همگام و هماهنگ شدن با بازار است. مدیریت برند از چند مولفه مهم تشکیل شده است؛ ارزش ویژه برند که به برند به عنوان دارایی نگاه می کند، تصویر برند که شامل ایده ها، اعتقادات و برداشت مشتری نسبت به برند می شود و موضع یابی برند که فضای منحصر به فرد برند در ذهن مشتریان اشاره دارد و تداعیات برند که به تصاویر و نمادهای مرتبط با برند اشاره دارد.
تعیین اهداف بلند مدت و ایجاد استراتژی و طرح هایی برای بازاریابی می تواند به مدیریت بهتر برند کمک کند. هرچه قابلیت های یک سازمان در مدیریت برند بهتر باشد، عملکرد سازمان در طولانی مدت بهتر خواهد بود و امکان رشد و بقای او در بازار افزایش می یابد.
به نظر شما مدیریت برند چه مزایای دیگری برای کسب و کارها دارد؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، میزان قابلیت مدیریت برند داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه قابلیت مدیریت برند چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی میزان قابلیت مدیریت برند ساخته شده است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت