تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه لذت جویی از خرید آنلاین باکیلتاس و دیوانگلو
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه لذت جویی از خرید آنلاین باکیلتاس و دیوانگلو

این پرسشنامه از پژوهش باکیلتاس و دیوانگلو در سال 2013 به دست آمده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی لذت جویی از خرید آنلاین در مشتریان است

این پرسشنامه دارای 5 سوال می باشد و جواب سوالات به صورت طیف لیکرت پنج درجه ای می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه لذت جویی از خرید آنلاین باکیلتاس و دیوانگلو تایید شده است.

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و گسترش تکنولوژی، بسیاری از فعالیت های ما از حالت سنتی خود در آمده و شکلی نوین به خود گرفته است. یکی از این موارد، خرید کردن است. در گذشته انواع مختلف کسب و کار و فروشگاه و بازار ها به صورت سنتی و فیزیکی به مشتریان خدمات ارائه می دادند؛ اما امروزه شیوه خدمات دهی به مشتریان و خرید کردن هم به صورت فیزیکی و هم به صورت آنلاین انجام می شود.
مشتریان در صورت نیاز، لازم نیست که حتما به فروشگاه و یا بازار ها برای رفع نیاز خود مراجعه کنند، بلکه خرید به صورت آنلاین و مجازی جایگزین خوبی برای خرید کردن به صورت سنتی شده است. خرید آنلاین برای برخی از افراد با احساس لذت همراه است؛ افرادی که در هنگام خرید به صورت آنلاین انگیزه های لذت جویانه دارند، از خرید آنلاین لذت می برند؛ احساس لذت در حین خرید، ارزش های اجتماعی و احساسی که فرد در حین خرید آنلاین تجربه می کند را، شامل می شود.

لذت جویی در خرید به چه معناست؟

این اصطلاح به احساس خشنودی و لذت و رضایت مشتری در حین خرید کردن اشاره دارد و نمایانگر حالت خلقی و روانی مشتری می باشد.

انواع انگیزه در هنگام خرد آنلاین

احساس لذت در هنگام خرید کردن، مورد بررسی محققان قرار گرفته است؛ در نتیجه ی تحقیقات انجام شده، محققان سه نوع انگیزه در رابطه با خرید کردن را ذکر کرده اند، این سه انگیزه شامل، لذت گرایانه، منفعت گرایانه و سوداگرایانه می شود و این سه انگیزه کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که در هنگام خرید کردن، به دنبال کالایی با کیفیت با قیمت مناسب و معقول هستید، شما دارای انگیزه ی منفعت گرایانه در خرید کردن می باشید. انگیزه های منفعت گرایانه، هدفمند و بر اساس عقل و منطق می باشد. انگیزه ی لذت گرایانه در خرید کردن، به نوعی مقابل انگیزه ی منفعت گرایانه قرار می گیرد. افرادی که به هنگام خرید کردن انگیزه لذت گرایانه دارند، تمایل به لذت بردن، سرگرم شدن، تفریح کردن در خرید دارند؛ این افراد در هنگام خرید کردن احساس سرخوشی و خوش گذرانی را تجربه می کنند.

آیا شما هم از خرید آنلاین لذت می برید؟ انگیزه شما از خرید کردن چیست؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی انگیزه خود در هنگام خرید داشتید، می توانید از پرسشنامه استاندارد لذت جویی از خرید آنلاین باکیلتاس و دیوانگلو استفاده کنید و پس از پاسخ به سوالات به ارزیابی کلی نسبت به انگیزه خود از خرید، دست پیدا کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه لذت جویی از خرید آنلاین باکیلتاس و دیوانگلو چیست؟

ارزیابی لذت جویی از خرید آنلاین هدف ساخت این پرسشنامه می باشد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه دارای روایی و پایایی می باشد.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 5 سوال می باشد.

این پرسشنامه توسط چه کسی و در چه سالی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط باکیلتاس و دیوانگلو در سال 2013 ساخته شده است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام