پرسشنامه دانش مشتری تیان و فنگ
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه دانش مشتری تیان و فنگ
این پرسشنامه توسط تیان و فنگ در سال 2004 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی دانش مشتری در سازمان می باشد.
این پرسشنامه دارای 13 سوال و سه بعد:ک
دانش درباره مشتری
دانش از مشتری
دانش برای مشتری می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه دانش مشتری تیان و فنگ تایید شده است.
اگر سازمانی تمایل به پیشرفت داشته باشد و بخواهد روند رو به رشدی را به صورت مادام العمر طی کند، باید به انجام برخی فعالیت ها و اصول مهم سازمانی توجه داشته باشد. به عنوان مثال، یکی از مواردی که به پیشرفت سازمان کمک می کند، برگزاری دوره ها و کلاس های تخصصی برای افزایش مهارت کارمندان و منابع انسانی است.
دانش مشتری یعنی چه؟
اما یک موضوع کلیدی و مهم برای سازمان، برخورداری از دانش مشتری می باشد. خوب می دانیم که مشتریان سرمایه های ارزشمند سازمان می باشند. یک سازمان همواره برای حفظ مشتریان قدیمی و وفادار و جذب مشتریان جدید باید تلاش کند. دانش مشتری در هر موقعیت و شرایطی به سازمان کمک می کند چرا که یاری گر سازمان در راستای تولید ارزش ها و انجام اصول بر اساس هنجار ها و ارزش ها می باشد. کارمندان و منابع انسانی سازمان اگر با هدف سازمان خود آشنایی داشته باشند، باید در هر حال و در هر فرصتی، برای تعامل با مشتری پیش قدم شوند تا بتوانند فرآیند حفظ و جذب مشتری را به خوبی انجام دهند.
کدام مولفه ها با دانش مشتری در ارتباط اند؟
طبق بررسی های صورت گرفته توسط محققان، سه مولفه با دانش مشتری در ارتباط است. این سه مولفه که نقش پر رنگی در تعامل بین سازمان و مشتری ایفا می کنند، عبارت اند از: دانش برای مشتری، دانش از مشتری و دانش درباره مشتری.
در مراحل ابتدایی شرکت ها باید به صورت پیوسته مشتریان را به سمت چرخه خرید هدایت، حمایت و پشتیبانی کنند. در جریان دانش برای مشتری، سازمان باید اطلاعاتی را در مورد محصولی که تولید می شود، اتفاقاتی که در بازار رخ می دهد و تامین کنندگان دیگر کالا داشته باشد. همچنین تمرکز اصلی در جریان دانش برای مشتری، آگاهی از درک مشتری در مورد کیفیت خدمات است چرا که این موضوع بر روند سازمان تاثیر می گذارد. در جریان دانش از مشتری سازمان ها باید برای خلق ایده های جدید، نوآوری در تولید محصولات، بهبود خدمات و ارتقای کیفیت محصولات قبلی تلاش کنند تا مشتریان خود را حفظ کنند و از دست ندهند.
آیا سازمان شما به دانش مشتری مجهز است؟ آیا سازمان برای کسب اطلاعات در این زمینه تلاش می کند؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر دانش مشتری در سازمان داشتید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که توسط تیان و فنگ در سال 2004 ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه دانش مشتری تیان و فنگ چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی دانش مشتری ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه شامل چند بعد است؟
این پرسشنامه سه بعد دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط تیان و فنگ ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت