تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه رفتار خرید کیم
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه رفتار خرید کیم

این پرسشنامه توسط کیم در سال 2008 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رفتار خرید است.

این پرسشنامه دارای 10 سوال و 3 مولفه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه رفتار خرید کیم تایید شده است.

رفتار خرید

رفتار خریداران تاثیر مهمی بر فرآیند بازاریابی می گذارد و همچون یک نیروی محرکه عمل می کند؛ هر فردی زمانی که به عنوان خریدار وارد بازار می شود، رفتار خاصی را از خود نشان می دهد و نگرش خاصی نسبت به خرید محصولات و دریافت خدمات دارد.

به طور کلی، رفتار خریدار شامل تصمیمات و اقداماتی است که یک فرد برای خرید محصول یا استفاده از خدمات چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی از خود نشان می دهد. عوامل مختلفی همچون دلیل و چرایی خرید یک محصول یا تصمیم گیری برای خرید آن و علت وفاداری خریدار به خرید از یک برند، جز عواملی است که در بستر رفتار خریدار مورد بررسی قرار می گیرد

اگرچه هر فردی در طول روز برای خرید محصولات مختلف از خرید مواد غذایی گرفته تا چیزهایی مهم تری چون خرید منزل، تصمیم گیری می کند اما کوچک ترین و کم اهمیت ترین تصمیمات فرد هم بر بازار خرید و فروش تاثیر می گذارد.

پس به طور خلاصه، رفتار خرید شامل مجموعه اعمال و فعل و انفعلاتی است که خریدار قبل از خرید، در حین خرید و پس از خرید از خود نشان می دهد. بازاریابان و کارشناسان با بررسی رفتار خرید خریداران، سعی بر شناسایی کالاهای مورد توجه خریداران در بازار کرده و در نهایت کیفیت خدمات و محصولات خود را بهبود می بخشند و از این طریق جذب مشتری می کنند.

رفتار خرید مشتریان در نهایت به تصمیم گیری خریدار اشاره دارد که این تصمیم گیری بر مبنای توجه به اکتساب، میزان مصرف، خدماتی که دریافت می کند و زمانی که برای خرید محصول صرف می کند و دیگر موارد مرتبط می باشد.

رفتار خرید مشتری در این پرسشنامه با مولفه های تبلیغات دهان به دهان، تمایل به حضور مجدد و قصد خرید تجاری در ارتباط دانسته شده است.

منظور از تبلیغات دهان به دهان، ارتباط میان فردی خریداران یک محصول در ارتباط با تجربه شخصی از خرید یک محصول یا همکاری با یک شرکت است.

تمایل به حضور مجدد، اشاره به خرید دوباره یک محصول به دلیل رضایت از خرید محصول است و منظور از قصد خرید تجاری، تمایل مصرف کننده به خرید یک محصول یا دریافت خدمات در آینده است که اشاره به احتمال خرید کردن در آینده دارد.

در صورت تمایل به ارزیابی رفتار خرید بر اساس مولفه های ذکر شده، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط کیم ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه رفتار خرید کیم چیست؟

ارزیابی رفتار خرید مصرف کنندگان هدف ساخت این پرسشنامه است.

رفتار خرید چیست؟

رفتار خرید شامل هرگونه رفتاری است که با خرید یک محصول و تصمیم گیری برای خرید آن در ارتباط است.

تبلیغات دهان به دهان چیست؟

منظور از تبلیغات دهان به دهان، ارتباط میان فردی خریداران یک محصول در ارتباط با تجربه شخصی از خرید یک محصول یا همکاری با یک شرکت است.

قصد خرید تجاری چیست؟

قصد خرید تجاری، تمایل مصرف کننده به خرید یک محصول یا دریافت خدمات در آینده است که اشاره به احتمال خرید کردن در آینده دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام