تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابلیت قیمت گذاری
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابلیت قیمت گذاری

این پرسشنامه توسط زهره شاهرخ دهدشتی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت قیمت گذاری می باشد.

این پرسشنامه دارای 9 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قابليت قیمت گذاری تایید شده است.

قیمت گذاری محصولات

قیمت گذاری محصولات و خدمات یکی از مهم ترین فرآیند هایی است که سازمان پس از تولید محصول و قبل از عرضه آن به بازار و مصرف کنندگان باید آن را انجام دهد. قیمت گذاری محصولات و خدمات یک فرآیند حائز اهمیت است.

سازمان ها پیش از قیمت گذاری محصولات و خدمات باید با چند مفهوم مهم در فرآیند قیمت گذاری آشنا باشند؛ قیمت، هزینه و ارزش جز مفاهیم مهم در قیمت گذاری محصولات می باشند.

قیمت اشاره به هزینه ای دارد که مشتری باید برای تهیه و استفاده از یک کالا یا خدمات بپردازد. هزینه اشاره به هزینه های ثابت و متغیر کالا ها و خدمات دارد. ارزش نیز اشاره به میزان اطمینان مشتری از ارزش و مزایای کالا یا خدماتی که با خرید محصول به دست آورده است، دارد؛ میزان ارزش یک کالا باید بیشتر از مقدار هزینه ای باشد که مشتری بابت خرید آن کالا پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، برند و تصویری که از آن در ذهن مشتری وجود دارد به ارزش و اعتبار شرکت و کالایی که تولید کرده است، می افزاید و مشتریان پیش از خرید یک محصول به تصویر برند توجه می کنند.

سازمان ها پیش از شروع فرآیند قیمت گذاری محصولات و خدمات خود باید به چند نکته مهم توجه کنند؛ نکته نخست، هماهنگی و قیمت کالا با مزایا و ویژگی های آن است؛ قیمت یک کالا باید با مزیتی که برای مشتری دارد، همخوانی داشته باشد. نکته دوم مربوط به تغییر قیمت کالا است؛ سازمان باید این مسئله را مد نظر قرار دهد که آیا تغییر قیمت یک کالا منجر به بازخورد مثبت مشتری می شود یا بازخورد منفی مشتری را به همراه دارد؟

نکته مهم دیگر با زمان درست قیمت گذاری در ارتباط است؛ سازمان باید بهترین و مناسب ترین زمان را برای افزایش یا کاهش قیمت محصولات و خدمات در نظر بگیرد و پس از پیدا کردن زمان مناسب، قیمت جدید را بر روی محصولاتش اعمال کند.

در نهایت، گاها سازمان نیاز به فروش محصولات خود با قیمت پایین تر دارد؛ سازمان باید بداند چه زمانی خدمات و محصولاتش را با قیمت کمتر عرضه کند تا ضمن فروش بیشتر، جذب مشتری هم داشته باشد.

هرچه قابلیت سازمان در فرآیند قیمت گذاری بیشتر باشد، عملکرد سازمان در این خصوص بهتر خواهد بود. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان قابلیت قیمت گذاری داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قابلیت قیمت گذاری چیست؟

ارزیابی قابلیت قیمت گذاری هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام