تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه کیفیت ارزشیابی اساتید
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه کیفیت ارزشیابی اساتید 

این پرسشنامه توسط احمد رضایی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان کیفیت ارزشیابی دانشجویان در اساتید می باشد.

این پرسشنامه دارای 5 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه کیفیت ارزشیابی اساتید تایید شده است.

ارزشیابی

اگر دانش آموز، دانشجو یا والد فرزند محصل باشید، اصطلاح ارزشیابی برای شما یک اصطلاح نام آشنا است؛ البته ارزشیابی فقط به امور تحصیلی، مدرسه یا دانشگاه محدود نمی شود اما این واژه در ذهن عموم افراد با تحصیل و درس و امتحان تداعی می شود. ارزشیابی یکی از مهم ترین فرآیندهایی است که باید به صورت مداوم و مستمر در مدرسه یا دانشگاه انجام شود.

اساتید و معلمان با انجام ارزشیابی می توانند وضعیت دانشجویان و دانش آموزان خود را بررسی و اندازه گیری کنند و البته عکس این حالت هم ممکن است؛ یعنی دانشجویان هم می توانند ارزشیابی از اساتید خود داشته باشند. هدف از انجام ارزشیابی افزایش عملکرد است.

ارزشیابی می تواند بر مبنای استانداردها و شاخص های از پیش تعیین شده صورت بگیرد یا هیچ استاندارد تعیین شده ای برای آن وجود نداشته باشد. این فعالیت فرآیند محور با بازخوردهای سازنده همراه بوده و باعث می شود که افراد درک خوبی از وضعیت خود داشته باشند و بتوانند شرایط و موقعیت خود را در تغییر دهند.

ارزشیابی جز فرآیندهای دو طرفه تلقی می شود و بازتاب و انعکاسی از یک رابطه دو سویه است؛ به هنگام انجام ارزشیابی دو طرفه رابطه با یکدیگر تعامل خواهند داشت و برمبنای این تعامل در مورد وضعیت موجود تصمیم گیری خواهند کرد. بدون شک ارزشیابی را می توان جز فرآیند هایی دانست که منجر به ارتقای کیفیت یادگیری و امور تحصیلی می شود.

پیش تر اشاره کردیم که دانشجویان هم می توانند اساتید خود را ارزشیابی کنند و از آنجایی که اساتید نقش مهم و ارزنده ای در نظام آموزشی دارند، عملکرد آن ها بر کل نظام آموزشی تاثیر می گذارد و می تواند میزان یادگیری دانشجویان را تحت الشعاع قرار دهد؛ پس یک سیستم ارزشیابی کارآمد می تواند به عملکرد بهتر اساتید کمک کند.

به کمک این مکانیسم و فرآیند سازماندهی شده که به جمع آوری و تفسیر اطلاعات کمک می کند می توان به اساتید در مورد نحوه تدریس و آموزش، رفتار و برخوردشان با دانشجویان، اثربخشی اهداف آموزشی که برای کلاس درس در نظر داشتند و میزان موفقیتی که به آن در طول ترم رسیده اند، بازخورد داد.  

ارزشیابی اساتید در دانشگاه ها باید بر مبنای یک برنامه اصولی اجرا شود و شان و جایگاه اساتید حفظ شود. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان کیفیت ارزشیابی دانشجویان در اساتید داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه کیفیت ارزشیابی اساتید چیست؟

ارزیابی میزان کیفیت ارزشیابی دانشجویان در اساتید هدف ساخت این پرسشنامه است.

کاربرد ارزشیابی در محیط آموزشی چیست؟

اساتید و معلمان با انجام ارزشیابی می توانند وضعیت دانشجویان و دانش آموزان خود را بررسی و اندازه گیری کنند و البته عکس این حالت هم ممکن است؛ یعنی دانشجویان هم می توانند ارزشیابی از اساتید خود داشته باشند. هدف از انجام ارزشیابی افزایش عملکرد است.

آیا همه ارزشیابی ها بر مبنای خاصی است؟

ارزشیابی می تواند بر مبنای استانداردها و شاخص های از پیش تعیین شده صورت بگیرد یا هیچ استاندارد تعیین شده ای برای آن وجود نداشته باشد. این فعالیت فرآیند محور با بازخوردهای سازنده همراه بوده و باعث می شود که افراد درک خوبی از وضعیت خود داشته باشند و بتوانند شرایط و موقعیت خود را در تغییر دهند.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام